Skocz do zawartości

tablet - problem, brak kompatybilności z komputerami stacjonarnymi


meamea

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie jestem do konca pewna czy dobra kategoria, ale jestem juz zdesperowana i nie mam gdzie szukac pomocy

 

pisze w sprawie problemow z moim tabletem, choc nie jestem do konca pewna czy to wina tabletu ale nie mam juz pomyslow co sie moze dziac.

otóż:

 

posiadam wacom intuos3 a4 od prawie 2,5 roku, oraz wacom bamboo pen od okolo pol roku.

Oba tablety dzialaly bardzo dobrze, az nagle na moim komputerze kursor zaczal się trzasc, co uniemozliwia mi prace (jestem grafikiem komputerowym).

Probowalam reinstalowac sterowniki ale nic to nie dalo (rozne wersje) to samo z bamboo.

Zeby miec pewnosc czy to nie moj komputer, podlaczylam tablet pod moj drugi komputer stacjonarny (znajduje sie w tym samym pokoju), i problem byl ten sam - w przypadku obu tabletow.

kursor trzasl sie i bez zainstalowanych sterownikow, jak i z zainstalowanymi.

Troche nieprawdopodobne, ze oba tablety nagle sie popsuly, tak wiec podlaczylam je jeszcze do laptopa mojej siostry:

okazalo sie ze tylko na laptopie oba tablety dzialaja bardzo dobrze. nic sie nie trzesie, zarowno bez sterownikow jak i ze sterownikami.

Nie mam pojecia co sie dzieje, nawet robilam format windowsa, zeby wykluczyc jakiegokolwiek wirusa lub problemy z rejestrem systemu.

Nie wiem czy to nie problem z przeplywem pradu, niestety nie wiem jak to sprawdzić. Jednak wczesniej takich problemow nie bylo

 

bylabym bardzo wdzieczna za jakakolwiek pomoc, bo ja juz nie mam zadnego pomyslu co dalej z tym zrobic, a tablet jest mi bardzo potrzebny do pracy.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Witam, nie jestem pewna czy to problem z usb, ani systemem, gdyz sprawdzalam tablety na trzech osobnych komputerach w moim mieszkaniu:

 

-Moj komputer stacjonarny

Obudowa CoolerMaster Dominator 690 czarna + ZASILACZ KOMPUTEROWY MODECOM PRE

Płyta główna ASUS P5Q PRO, P45/ICH10R, DualDDR2-1200, SATA2, RAID,

GBLAN, FW, CrossFire, ATX

Procesor Intel C2DE8400, 3GHz, 1333FSB, 6MB, LGA775, 45nm, BOX

Pamięć Kingston 2 x 2048MB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM

Dysk twardy Seagate Barracuda 7200.12; 500GB, Serial

ATA/300,7200RPM,16MBcache,NCQ,RoHS

Karta grafiki ZOTAC GF GTX 260 2, 896MB DDR3 (448bit), HDTV/2xDualDVI,

PCI-E, BOX

Karta muzyczna zintegrowana na płycie gł.

Karta sieciowa zintegrowana na płycie gł

 

-Komputer stacjonarny mojej siostry (moj stary komputer, bardziej przestarzały - znajduje sie w tym samym pokoju, jednak jest podlaczony do innego kontaktu/gniazda) niestety nie pamietam wszystkich parametrow/nie mam zapisane

AMD Athlon xp 1333Mhz

RAM 1gb

Radeon 9550 128mb ram

seagate 210gb (o ile dobrze pamietam)

 

-Komputer stacjonarny (stoi i jest podlaczony do sieci w innym pomieszczeniu - w kuchni)

niestety jest on baaardzo przedpotopowy, intel pentium III 550Mhz i ma ok 8gb pojemnosci na dysku twardym.

reszty parametrow nie znam

 

Na kazdym z tych komputerow, wystepuja te same problemy z tabletami, przy kazdej wersji zainstalowanych sterownikow jak i bez nich - kursor po prostu drży, co uniemozliwia prace.

 

-Laptop mojej siostry to DELL - i tylko na nim poprawnie dzialaja oba tablety(!)

AMD Sempron 2Ghz,

dzwiek, grafika zintegrowana,

RAM 1gb

 

Podejrzewalam porty usb, ale na wszystkich trzech komputerach jest to samo.

Myslalam tez ze moze byc cos z napieciem w mieszkaniu, ale niestety nie wiem jak to sprawdzic i jak sie upewnic (przeciez laptop ma baterie, mimo ze i tak jest zawsze podlaczony kablem do sieci, moze wlasnie to cos zmienia, ze tylko na laptopie nie wystepuja te problemy?)

Naprawde nie mam juz pomyslow co to moze byc. :C

mam nadzieje ze uda sie rozwiklac te zagadke, bo nie moge pracowac na tablecie (gdyz nie jest moj i ma zintegrowana grafike, tak wiec praca w np. photoshopie na wiekszych dokumentach to horror)

 

Jeszcze co do drżenia, bo drżenia są rózne (np skakanie kursora itp) - u mnie wyglada to tak ze kursor po prostu trzesie sie bardzo szybko lecz delikatnie (doslownie milimetrowo - jednak wystarczy by pomyslnie uniemozliwiac prace) najlepiej widac to wlasnie podczas rysowania, albo gdy przytrzyma się pasek przewijania w jakims oknie, wtedy widac, ze mimo nieruchomej reki, suwak delikatnie sie rusza. Jednak im dalej koncowka pena oddalana jest od tabletu, tym drżenie jest silniejsze.

 

EDIT : Aha - wszystkie komputery maja Windows XP z serwis packiem 3

Odnośnik do komentarza

bylo tak:

jednago dnia pracowalam normalnie, nic sie nie dzialo, na noc zostawilam wszystko tak jak zawsze. wylaczylam komputer wszystko lezalo tam gdzie zawsze.

Nastepnego dnia wlaczam komputer, jednak nie od razu zaczelam uzywac tabletu, pol dnia robilam cos innego, dopiero po poludniu wzielam sie do pracy i zorientowalam sie ze tablet dziwnie drży, a wczoraj jeszcze bylo normalnie.

I juz od kilku dni problem nie ustaje.

Odnośnik do komentarza

Sterowniki z cd czy jakieś nowsze ze strony producenta?

 

Znalazłem jeszcze coś takiego:

 

Go to "Start" menu > "Settings" > "Control Panel" > "Wacom Tablet Properties". On the top of the Menu that pops up, there is a row that has "Tablet:" with an icon that says "Intuos3 9x12," Double click "Intous3 9x12" (or what ever model and size you have,) you will get another pop up, DESELECT "Recognition Data" and SELECT "Standard Mode". IT WILL STOP SHAKING!!! IT WORKS!!! I dont believe it I been suffering for weeks and I fixed it! Hope you have the same success!!!

Odnośnik do komentarza

Sterowniki z cd czy jakieś nowsze ze strony producenta?

 

Znalazłem jeszcze coś takiego: (...)

posciagalam zestrony wacoma wszystkie sterowniki do tych modeli pod XP

 

opcje z panelem sterowania tabletu tez probowalam - bez skutku.

 

Myślę o problemie prądowym, warto to sprawdzić

no chyba tak bede musiala zrobic.

A jezeli to kwestia pradu, co powinnam zrobic? kupic listwe odpowiednia? a moze ups?

Odnośnik do komentarza

A jezeli to kwestia pradu, co powinnam zrobic? kupic listwe odpowiednia? a moze ups?

Prądu (w sensie: zasilania sieciowego), albo i nie prądu.

 

To znaczy różne zakłócenia mogą sie przedostawać przez sieć (energetyczną), i niektóre z nich potrafią wpływać na urządzenia podłączane do PC. Takie problemy rozwiąże UPS (nawet najtańszy, byle odpowiedniej mocy).

Są jeszcze zakłócenia "bezprzewodowe".

Tablet jest na USB, ale jego pen "na radio".

Taki np. router WiFi "z dopalaczem" (1W, dostępne na allegro) potrafi zakłócać klawiatury bezprzewodowe w promieniu 50m, a "HIT! bezprzewodowa kamera COLOR!" (też z allegro) nawet ponad 50m :lol:

 

Ale skoro z laptopem działa, i to praktycznie w tym samym miejscu, to od "bezprzewodowych" zakłócaczy możemy sie raczej odczepić. Pozostają przewodowe, czyli np. Liveplug TP (taka karta sieciowa podpinana do gniazdka i używająca kabli energetycznych zamiast skrętki). Teoretycznie ich zasięg nie wychodzi poza lokal (licznik filtruje skutecznie), w praktyce ... różnie bywało. Raczej nie chodzi o urządzenia włączane sporadycznie (kuchenka mikrofalowa, odkurzacz itp) tylko o coś stale włączonego.

 

W każdym razie sprawdzenie sprzętu w innym lokalu jest najprostszym testem jaki można wykonać bez przyrządów pomiarowych. Im dalej od domu tym lepiej :D

Odnośnik do komentarza

@meamea

 

Czy nie masz przypadkiem zakłóceń w odbiorze obrazu na TV lub innym sprzęcie?

Laptop na którym działa to DELL i jest to sprzęt markowy. One są lepiej dopracowane pod kątem odporności na zakłócenia.

Sugestie poprzednie z przeniesieniem wadliwego zestawu dla testu w całkiem odległe miejsce są poprawne i wyeliminują (teoretycznie) wpływ zakłóceń lokalnych.

Czytając poprzednie posty skłaniałbym się do podejrzeń związanych uruchomieniem jakiejś emisji przez sąsiada, która akurat powoduje takie efekty.

Odnośnik do komentarza

Witam

 

Tak jak kolega wyżej radzi najlepiej test jak najdalej"od domu" ale pierwszo zrob test w domu , powyłączaj  wszytko oprócz kompa z gniazdek w domu , zasilacze , ładowarki  ,sprzęt ,tv,na czas testu, wyłącz tez światło(żarówki energooszczedne itp) Komórkę tez trzyma gdzieś dalej .

 

Pozdrawiam

 

Ps Na laptopie działało w tym samym pokoju ? Jeżeli tak wiec "sąsiad " z super zakłóceniami odpada chyba ze sieje przez siec .

Odnośnik do komentarza

Ps Na laptopie działało w tym samym pokoju ? Jeżeli tak wiec "sąsiad " z super zakłóceniami odpada chyba ze sieje przez siec .

w tym samym pokoju, praktycznie tuz przy kompie stacjonarnym.

 

Mieszkam w "bloku" gdzie sasiedzi sa ze tak powiem na gorszym poziomie spolecznym od przecietnego czlowieka, nie posiadaja raczej zadnych urzadzen co moglyby zaklocic cokolwiek

ale bede w tygodniu jezdzic po znajomych i sprawdzac u nich. Zobaczymy co sie stanie

 

@meamea

 

Czy nie masz przypadkiem zakłóceń w odbiorze obrazu na TV lub innym sprzęcie?

Laptop na którym działa to DELL i jest to sprzęt markowy. One są lepiej dopracowane pod kątem odporności na zakłócenia.

Sugestie poprzednie z przeniesieniem wadliwego zestawu dla testu w całkiem odległe miejsce są poprawne i wyeliminują (teoretycznie) wpływ zakłóceń lokalnych.

Czytając poprzednie posty skłaniałbym się do podejrzeń związanych uruchomieniem jakiejś emisji przez sąsiada, która akurat powoduje takie efekty.

Nie mam rzadnych innych zakłóceń w innych sprzetach.

Odnośnik do komentarza

Witam

 

dzis wrocilam od mojej babci, mieszka ok 2km ode mnie, wzielam ze soba tablet i komputer (ten najslabszy, bo i tak mialam go wywiezc do niej) i u niej w mieszkaniu po podlaczeniu wszystkiego okazalo sie ze tablet dziala bardzo dobrze. Podczas gdy na tym samym komputerze sprawdzalam w domu i wystepowaly problemy o ktorych pisalam wczesniej.

Ktos ma pomysl co to moze byc? Czy to jest wlasnie kwestia pradu w moim mieszkaniu? (moze cos sie stalo od czasu tych burz co byly ostatnio), jezeli tak, to jakie rozwiazanie polecacie? UPS? jezeli tak to jaki model?

Odnośnik do komentarza

To może być również problem złego kontaktu kabla w gniazdku zasilającym (dowolnym) w którym jest coś włączonego.

Poobserwuj czy zakłócenia nie pojawiają się i znikają. Jeżeli są okresowe to zobacz co się w tym czasie włącza (np. lodówka).

Jeżeli są ciągłe to albo wyłącz wszystko oprócz kompa tak jak pisał nnneooo i jeżeli problem zniknie to kolejno włączaj i obserwuj kiedy się pojawi lub kolejno wyłączaj do czasu aż zniknie.

W każdej z tych prób (jeżeli zlokalizujesz gniazdo i urządzenie) sprawdź kable w gnieździe i ewentualnie urządzenie.

Mogą to być również kable w skrzynce bezpiecznikowej.

Odnośnik do komentarza

mam sporo wtyczek...

czy wystarczy wylaczac korki w poszczegolnych pomieszczeniach? np wszedzie procz mojego pokoju, i dopiero powyciagac wtyczki tylko w moim pokoju?

czy i tak powinnam powylaczac wszystko w calym mieszkaniu?

To już zależy od ciebie jakim sposobem najpewniej to wszystko powyłączać , powyciągać wtyczki w całym mieszkaniu i zostawić tylko kompa .

 

Kolega wyżej cos mi podpowiedział jakie masz owe bezpieczniki (korki) wkręcane czy takie hebelki tzw. eski (B16 , B10) jeżeli wkręcana to może być śruba pod bezpiecznikiem do dokręcenia lub wymiany .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Po przeczytaniu postów zamieszonych w twoim temacie idzie wnioskować że te mankamenty mogą być powiązane z zasilaniem komputerów.

Sprawdź w takiej kolejności:

1. Czy gniazdko posiada uziemienie (taki wystający bolec)

2. Czy na tym " bolcu " nie ma przypadkiem podanej fazy zasilającej - czasami niekompetentni elektrycy administracji potrafią przełączyć fazy ale to zdarza się sporadycznie - jak nie masz kup wskaźnik tzw "neonówkę" śrubokręt z lampka i dotykając jego czubkiem bolca a palcem wskazanego miejsca na tym próbniku zaobserwuj czy nie zaświeca się lampka. Dodam że przewód fazowy (jedna z dziurek w gniazdku) powinna zaświecić neonówkę umieszczona w próbniku.

3. Sprawdź czy uziemienie w gniazdku jest faktycznie uziemione lub wyzerowane - niektóre starsze instalacje elektryczne w blokach posiadają gniazdka z uziemieniem które to nie jest fizycznie z żadnym przewodem podłączone. W takim przypadku urządzenia LC ( cewka kondensator) - np żarówki energooszczędne lub oświetlenie jarzeniowe - podłączone do sieci wywołują przesunięcia fazowe a tego efektem może być to co opisałaś.

4. Listwa zasilająca ( filtrująca) może się przydać aczkolwiek jest to III stopień zabezpieczenia i bez pozostałych dwóch na wiele się nie zda (w przypadku starych instalacji elektrycznych)

 

ad. 1 jeżeli nie posiada "bolca" wymień na takie z uziemieniem i patrz ad. 3

ad. 2 Zgodnie z polską Normą PN-EN 60445:2007 patrząc z przodu na gniazdko to: bolec PE znajduje sie po środku na górze , L - przewód fazowy z lewej strony N - przewód normalny z prawej strony - jeżeli tak nie masz to po odłączeniu zasilania (wykręcenie bezpieczników topikowych ze skrzynki bezpiecznikowej bądź wyłącznie tzw "S" (wyłącznik nadprądowy)) podłącz odpowiednio przewody w gniazdku przy użyciu śrubokręta.

ad. 3 jeżeli do bolca w gniazdku nie ma podłączonego żadnego przewodu (aby to sprawdzić musisz wymontować gniazdko). Zeruje się przewodem normalnym poprzez "zmostkowanie" bolca za pomocą przewodu elektrycznego przekroju takim jaki jest stosowany na styku N. przewód Normalny nie zaświeci nam wskaźnika napięcia "neonówki".

 

Myślę że to powinno pomóc a jeżeli nie to na pewno nie zaszkodzi a wręcz znormalizuje twoje gniazdka co będzie skutkowało prawidłowym działaniem odbiorników podłączonych do nich.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...