Skocz do zawartości

Zawieszanie klawiatury


lucy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mój laptop to HP Pavilion g7 z systemem operacyjnym Windows 8.1 x64

od około 2m-cy zdarza się (coraz częściej) zawieszanie klawiatury. W trakcie pisania nagle okazuje się że klawiatura nie działa, najpierw resetowałam laptopa, później zauważyłam że wystarczy podłączyć do gniazda usb cokolwiek i klawiatura znowu pozwala pisać. Jest to jednak męczące dlatego chciałabym to naprawić. Drugim problemem (zdążyłam się już przyzwyczaić do niego) jest nie działający touchpad.

Załączam FIRST i proszę o pomoc.

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Są logi, więc je oceniam pod względem "wirusowym" - nie masz żadnej infekcji.

 

Tylko kosmetyka:

Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.
Otworzy się Notatnik - wklej do niego:

Spoiler

Task: {6B306848-947C-413D-A1B3-50CC40A921D3} - System32\Tasks\{B41FA377-2EC6-4BDD-88A8-7B633B125B21} => C:\WINDOWS\system32\pcalua.exe -a E:\setup.exe -d E:\
Task: {D99412FF-9455-4121-B55A-8A4A714A2907} - System32\Tasks\{853EB05A-EC96-4FAE-BE54-72FD1E9BDC9F} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\GoforFiles\uninstall.exe"
FirewallRules: [{EAA46D28-27D4-4F5D-8C32-2D7FD32E6752}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\GoforFiles\GoforFiles.exe Brak pliku
FirewallRules: [{F110BB33-40FA-43EE-B788-02C62C95C94C}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\GoforFiles\GoforFiles.exe Brak pliku
FirewallRules: [{7A5B133C-C8E8-4648-8D7E-7959C7F8FDF2}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\GoforFiles\goforfilesdl.exe Brak pliku
FirewallRules: [{26E57BE0-A810-4974-8BF6-945FBF856CB7}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\GoforFiles\goforfilesdl.exe Brak pliku
FirewallRules: [{7354A1DD-CE0E-4176-A7AA-EFEBD9A7A4D9}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Ralink Corporation\Ralink Bluetooth Stack\BlueSoleilCS.exe Brak pliku
FirewallRules: [{A355C6D9-C329-43E7-B7C8-898DF7785CFD}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Ralink Corporation\Ralink Bluetooth Stack\BlueSoleilCS.exe Brak pliku
FirewallRules: [{5B43D1F9-B439-4366-AD16-109736D9D4F1}] => (Allow) C:\Users\Lucyna\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\SkyDrive.exe Brak pliku
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://g.uk.msn.com/HPALL13/175
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://g.uk.msn.com/HPALL13/175
HKU\S-1-5-21-4126268221-983909555-1766827655-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://g.uk.msn.com/HPALL13/175
SearchScopes: HKLM -> {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = hxxp://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=HPNTDF
SearchScopes: HKLM -> {755DB651-7812-46A9-8984-9F065DD7BC73} URL = hxxp://www.amazon.co.uk/s/ref=azs_osd_ieauk?ie=UTF-8&tag=hp-uk3-vsb-21&link%5Fcode=qs&index=aps&field-keywords={searchTerms}
SearchScopes: HKLM -> {b7fca997-d0fb-4fe0-8afd-255e89cf9671} URL = hxxp://pl.search.yahoo.com/search?p={searchTerms}&ei={inputEncoding}&fr=chr-hp-psg&type=HPNTDF
SearchScopes: HKLM-x32 -> {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = hxxp://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=HPNTDF
SearchScopes: HKLM-x32 -> {755DB651-7812-46A9-8984-9F065DD7BC73} URL = hxxp://www.amazon.co.uk/s/ref=azs_osd_ieauk?ie=UTF-8&tag=hp-uk3-vsb-21&link%5Fcode=qs&index=aps&field-keywords={searchTerms}
SearchScopes: HKLM-x32 -> {b7fca997-d0fb-4fe0-8afd-255e89cf9671} URL = hxxp://pl.search.yahoo.com/search?p={searchTerms}&ei={inputEncoding}&fr=chr-hp-psg&type=HPNTDF
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4126268221-983909555-1766827655-1001 -> {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = hxxp://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=HPNTDF
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4126268221-983909555-1766827655-1001 -> {755DB651-7812-46A9-8984-9F065DD7BC73} URL = hxxp://www.amazon.co.uk/s/ref=azs_osd_ieauk?ie=UTF-8&tag=hp-uk3-vsb-21&link%5Fcode=qs&index=aps&field-keywords={searchTerms}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4126268221-983909555-1766827655-1001 -> {b7fca997-d0fb-4fe0-8afd-255e89cf9671} URL = hxxp://pl.search.yahoo.com/search?p={searchTerms}&ei={inputEncoding}&fr=chr-hp-psg&type=HPNTDF
BHO: HP Network Check Helper -> {E76FD755-C1BA-4DCB-9F13-99BD91223ADE} -> C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPluginx64.dll => Brak pliku
Toolbar: HKU\S-1-5-21-4126268221-983909555-1766827655-1001 -> Brak nazwy - {A13C2648-91D4-4BF3-BC6D-0079707C4389} -  Brak pliku
S3 BtAudioBusSrv; \SystemRoot\System32\Drivers\BtAudioBus.sys [X]
S3 BthL2caScoIfSrv; \SystemRoot\System32\Drivers\BtL2caScoIf.sys [X]
S3 btUrbFilterDrv; \SystemRoot\System32\Drivers\IvtUrbBtFlt.sys [X]
S3 ew_usbenumfilter; \SystemRoot\System32\drivers\ew_usbenumfilter.sys [X]
S3 huawei_enumerator; \SystemRoot\System32\drivers\ew_jubusenum.sys [X]
S3 hwusb_cdcacm; \SystemRoot\system32\DRIVERS\ew_cdcacm.sys [X]
S3 hwusb_wwanecm; \SystemRoot\system32\DRIVERS\ew_wwanecm.sys [X]
R3 netr28x; \SystemRoot\system32\DRIVERS\netr28x.sys [X]
R3 rtbth; \SystemRoot\System32\drivers\rtbth.sys [X]
Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"}
EmptyTemp:

Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S.
W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

Tytułowy problem zostawiam dla fachowców z tego działu forum.

 

(W logu Addition.txt nie widzę żadnych błędów związanych z tytułowymi problemami)

 

jessi

Odnośnik do komentarza

W logu dalej ten sam błąd touchpada:

Name: Synaptics PS/2 Port TouchPad
Description: Synaptics PS/2 Port TouchPad
Class Guid: {4d36e96f-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: Synaptics
Service: i8042prt
Problem: : This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24)
Resolution: The device is installed incorrectly. The problem could be a hardware failure, or a new driver might be needed.
Devices stay in this state if they have been prepared for removal.
After you remove the device, this error disappears.Remove the device, and this error should be resolved.

Można jeszcze spróbować brutalniejszej metody. Jeśli nie usunąłeś pobranych sterowników (w przeciwnym razie pobierz je ponownie). to wejdź w menadżer urządzeń i odinstaluj drivery od Synaptics. Prawdopodobnie będzie przy nich wykrzyknik. Następnie jeszcze raz wykonaj ich aktualizacje. Tutaj jest to szczegółowo objaśnione:

https://www.thewindowsclub.com/uninstall-disable-roll-back-update-drivers-windows

Odnośnik do komentarza

Ok, tutaj nie widać żadnych nieprawidłowości. Może to banalne pytanie, ale czy jesteś pewien, że touchpad nie został wyłączony poprzez klawisze funkcyjne laptopa (FN + Klawisz touchpad)?

Wstaw dodatkowo pełny raport sprzętowy.

 

Pobierz HWiNFO. Może być wersja portable. Uruchom i z belki wybierz save raport. Dodaj go na forum w załączniku albo wyślij na jakiś serwis hostingowy.

Odnośnik do komentarza

To raczej problemu nie rozwiąże, ale na stronie producenta laptopa HP jest do pobrania aktualizacja biosu. Obecną F.25 można zaktualizować do F.27 Rev.A.

 

Na angielskim forum HP ludzie opisywali podobne przypadki z przestającą działać klawiaturą: https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebooks-Archive-Read-Only/Pavilion-g7-laptop-keyboard-stops-working/td-p/1365359

 

U jednego z użytkowników poluzowała się taśma łącząca klawiaturę z płytą główną.

Czy ten laptop był rozkręcany, serwisowany? Pytam, bo sam już nie wiem czy to jest problem sprzętowy czy od strony oprogramowania.

Odnośnik do komentarza

Klawiatura się zawieszała a na dysku były uszkodzone sektory. Wymieniłam dysk na SSD i klawiaturę na nową. Klawiatura nadal się wiesza chociaż dzisiaj jeszcze się to nie zdarzyło ale dysk jest OK. . Wcześniej już pisałam że zawieszoną klawiaturę mogę przywrócić do działania wyjmując z portu usb odbiornik myszy bezprzewodowej, może ta informacja coś da? Wczoraj wieczorem zrobiłam aktualizację systemu do Win10

Odnośnik do komentarza

Taśma jest OK, klawiatura zawieszała się przed jej wymianą i po, poza tym odblokowanie klawiatury następuje po jakimkolwiek ruchu w porcie usb więc to raczej wskazuje na blokadę sygnałową a nie mechaniczną. Może na płycie się coś dzieje ale o tym nie mam zielonego pojęcia. Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

Pozdrawiam i miłego wieczoru Arm.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...