Skocz do zawartości
Mateusz88

Problemy ze ster. do karty graf. Intel HD 630 - laptop Aspire VX5-591G

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od niedawna coś nie tak dzieje się z moim laptopem Acer Aspire VX5-591G (https://www.acer.com/ac/pl/PL/content/support-product/7094?b=1&pn=NH.GM2EP.002)

Od jakiegoś czasu gdy sterowniki od Intel HD 630 same się zaktualizują, mój laptop po załadowaniu Windowsa 10 PRO x64 i po wejściu na pulpit zamraża się i nic nie można zrobić oprócz restartu... CTRL+ALT+DEL nie reagują, nic nie reaguje, myszka nie reaguje... jedyne co mogę wtedy zrobić to wyłączenie komputera za pomocą przycisku.

Jedyną naprawą jest przejście w tryb awaryjny, usunięcie sterowników od karty graficznej Intel HD 630 i zrestartowanie komputera. Windows wtedy sam nadpisze sterowniki dla karty graficznej i jest OK - czyli karta Intel HD 630 najlepiej działa bez żadnych problemów na tych sterownikach:

 

egyDxvf.jpg

Jednak po jakimś czasie, nie wiem jakim cudem ale Windows sam aktualizuje mi sterowniki i znowu powtarza się ta sama sytuacja.... jak naprawić ten problem?

Dziś formatowałem sprzęt i zainstalowałem ponownie Windowsa 10 Pro x64 i nic więcej więc nie wiem czy logi potrzebne skoro to świeża instalka Windowsa.

 

Jeśli jednak trzeba, proszę dać mi znać pisząc posta.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź,

Mateusz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

BIOS zaktualizowany do najnowszej wersji juz dawno. Na razie zablokowalem mozliwosc instalowania innego sterownika przez Windows Update jednak to troche dziwne zebym nie mogl zainstalowac oficjalnego sterownika Intel HD 630... :-( Może karta graficzna uległa uszkodzeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jaką wersję instaluje windows update? Sprobuj w takim razie pobrać najnowsza wersje sterownika ze strony intela. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Po zainstalowniu najnowszej wersji sterowników ze strony Intela, po wejściu na pulpit po załadowaniu Windowsa występuje zamrożenie systemu bądz całkowicie pada sterownik od ekranu. Więc podejrzewam, że chyba jest uszkodzona zintegrowana karta graficzna. Jak to mogę sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Coś jest ewidentnie nie tak z moją zintegrowaną kartą graficzną Intel HD 630. Zauważyłem to na podstawie MOVIE MAKER 2012 gdzie całkowicie nie pokazuje mi podglądu filmu, ani po wygenerowaniu filmu, cały film jest czarny, tylko dzwiek jest.

 

Tak samo wykonałem Benchmark całego laptopa za pomocą programu PassMark PefrormanceTest 9.0 i całkowicie test grafiki 2D, która jest generowana przez kartę graficzną zintegrowaną Intel HD 630 - test nie został wykonany bo karta nie dała rady nic wygenerować.... Czyżby uszkodzenie karty zintegrowanej?

Poniżej zamieszczam screeny z informacjami:
(Na zamieszczonej na screenie wersji sterownika laptop działa w miarę stabilnie, jednak gdy zainstaluję najnowszy sterownik ze strony producenta dla Intel HD 630, ekran zamraża się po wejściu na pulpit po uruchomieniu komputera lub całkowicie pada sterownik i cały pulpit jest czarny i tylko widać sam kursor, nic więcej - mogę nagrać film jeśli trzeba).

2vpB9ek.png

FtoVD6g.png

CY4Csdc.png
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Przecież Ty jesteś ciągle na tej samej wersji, którą zamieściłem w pierwszym poście.... najnowsza wersja jest nowsza. Pytanie więc - testy robiłeś na starej, stabilnej wersji? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Witam Państwa,

Powracam z rozwiązaniem problemu. Pisałem tutaj, pisałem na elektrodzie, pisałem do Acera - niestety nikt nie potrafił mi pomóc.. Acer zamiast dać jakąkolwiek radę, polecił spakować mi laptop i wysłać go do serwisu... Pozdrawiam wsparcie techniczne Acer ;-)

Ale do rzeczy!
Oficjalna wersja sterownika dla karty graficznej zintegrowanej Intel HD 630 dla laptopa Acer Aspire VX5-591G na stronie ACER to wersja 21.20.16.4526 z dnia 21 grudnia 2016 roku - czyli wersja przestarzała (do sprawdzenia tutaj: https://www.acer.com/ac/pl/PL/content/support-product/7094?b=1&pn=NH.GM2EP.002).

 

Cały czas Windows 10 x64 Home aktualizował mi automatycznie sterownik od tej zintegrowanej karty przez co występowały wcześniej wymienione problemy czyli zamrażanie pulpitu po załadowaniu Windows'a 10 i wejściu na pulpit.

 

Aby naprawić problem należy:

  1. Wyłączyć automatyczne aktualizacje Windows 10.
  2. Następnie ściągnąć program do całkowitego usuwania sterowników graficznych o nazwie Display Driver Uninstaller v17.0.8.6 (na dzień 11.06.2018)
  3. Ściągnąć najnowszą wersję sterownika dla karty Intel HD 630 z oficjalnej strony Intel'a w formacie ZIP stąd --> https://downloadcenter.intel.com/download/27847 i wypakować najlepiej na pulpicie (wersja 24.20.100.6136 na dzień 11.06.2018)
  4. Przechodzimy w tryb awaryjny i uruchamiamy DDU v17.0.8.6 i usuwamy całkowicie sterownik Intel HD 630 ale bez restartowania laptopa!
  5. Przechodzimy w Menedżer Urządzeń, rozwijamy Karty Graficzne, wybieramy kartę Intel HD i aktualizujemy sterownik graficzny podając folder ze sterownikami który wcześniej ściągneliśmy z oficjalnej strony Intel'a
  6. Po instalacji sterowników restartujemy laptop i czekamy aż się uruchomi.
  7. Możemy włączyć ponownie aktualizacje automatyczne Windows'a 10.
  8. Problem rozwiązany!

Tutaj potwierdzenie, że karta Intel HD 630 w końcu działa i renderuje/generuje obrazy po zastosowaniu mojej metody --> https://www.passmark.com/baselines/V9/display.php?id=103597225518

 

DLACZEGO POBIERAMY STEROWNIK W FORMACIE ZIP?
Nie wiem dlaczego ale akurat w przypadku mojego laptopa, gdy ściągnę wersję EXE i zainstaluję sterownik z menu Intela to po restarcie znowu występują problemy w postaci błędu załadowania sterownika ekranu lub zamrożenie pulpitu. Nie rozumiem dlaczego tak się dzieje. Jedynym sposobem poprawnego zainstalowania sterowników dla karty graficznej Intel HD 630 jest tak jak opisałem powyżej czyli w trybie awaryjnym przez Menedżer Urządzeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...