Skocz do zawartości

Spadek wydajności komputera


Angus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Opis problemu: Ogólny spadek wydajności komputera, tak jakby komputer nagle utracił 3/4 swoich parametrów. Jest to widoczne przy korzystaniu z przeglądarki, jej zawieszanie się i ciągłym wyskakiwaniu komunikatu "strona spowalnia przeglądarkę"(nawet teraz), a także w grach.

 

Zauważone anomalie: W okresie w którym pojawił się problem komputer kilkukrotni nagle resetował się, albo wyłączał. Pojawił się problem z baterią która nie chce się ładować, przy starcie systemu, a także po aktywowaniu po przejściu w stan uśpienia pojawia się biały ekran informujący o problemie z baterią

 

Co do tej pory zrobiłem: Cóż, na komputerach raczej sie nie znam, a nie chciałem niczego zepsuć. Ograniczyłem się do sprawdzenia czy z odłączoną baterią będzie działać lepiej, nie działa lepiej. Wykonałem skan i uporządkowałem system przy pomocy CCleanera.

 

Do postu dołączam świeże logi z FRST.

 

Laptop Dell Inspirion Win 10, jeżeli ma to jakieś znaczenie.

 

Dziękuje za pomoc, doceniam że jest w internecie miejsce w którym można otrzymać pomoc w sprawach "komputerowych"

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

Edytowane przez Angus
Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Posty związane z dostarczeniem poprawnych raportów stąd kasuję. Przechodzę do odpowiedzi:

 

Opis problemu: Ogólny spadek wydajności komputera, tak jakby komputer nagle utracił 3/4 swoich parametrów. Jest to widoczne przy korzystaniu z przeglądarki, jej zawieszanie się i ciągłym wyskakiwaniu komunikatu "strona spowalnia przeglądarkę"(nawet teraz), a także w grach.

 

Zauważone anomalie: W okresie w którym pojawił się problem komputer kilkukrotnie nagle resetował się, albo wyłączał. Pojawił się problem z baterią która nie chce się ładować, przy starcie systemu, a także po aktywowaniu po przejściu w stan uśpienia pojawia się biały ekran informujący o problemie z baterią.

 

Wytłuszczonym tekstem zaznaczyłem fragmenty, które mogą świadczyć o uszkodzeniu / niepoprawnym działaniu sprzętu. 

Temat przenoszę więc do działu Hardware, gdzie zajmie się nim moderator Groszexxx.

 

Do diagnostyki w dziale Sprzętu z pewnością wymagane będą dane, nie wiem jakie konkretnie się przydadzą, ale na pewno trzeba skontrolować stan dysku - dostarcz raport z zakładki System Summary w HWINFO oraz CrystalDiskInfo.

 


 

Oczywiście, sprawdziłem raporty systemowe, ale ja tutaj nie widzę oznak infekcji. Doczyszczenia do wykonania (+ pobór danych o jednym pliku) zadaję do spoileru.

 

 

Uruchom FRST. Z klawiatury CTRL+Y, zostanie otworzony plik fixlist.txt. Wklej do pliku następującą treść:

 

CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\The Elder Scrolls V Skyrim\Uruchom program The Elder Scrolls V Skyrim.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\PDFCreator\Licenses\AFPL License.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\PDFCreator\Licenses\FairPlay License.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\PDFCreator\Licenses\GPL License.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Lavasoft\WebCompanion\Web Companion.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\CTS Games\sZone-Online\Register.lnk
C:\Users\janek\Desktop\NeverSink-Filter-3.301a\Uruchom program The Elder Scrolls V Skyrim.lnk
Task: {E3068B71-8CBB-454E-B7B7-FF54AE4AC5E2} - System32\Tasks\UninstallDDS-C960901F-CE14-4DE1-9729-1305F719A337 => C:\Windows\TEMP\DeleteFolderTask.exe 
HKU\S-1-5-21-1608297646-3217866677-88377970-1002\...\MountPoints2: {4fb681b4-1ab0-11e6-9bda-4cbb58f143b7} - "I:\Setup.exe"
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1608297646-3217866677-88377970-1002 -> DefaultScope {3A23CA94-BD84-4AAE-ADBC-1CD741400ED2} URL =
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1608297646-3217866677-88377970-1002 -> {3A23CA94-BD84-4AAE-ADBC-1CD741400ED2} URL =
S2 InstallerService; "C:\Program Files\TrueKey\Mcafee.TrueKey.InstallerService.exe" [X]
S3 BstHdDrv; \??\C:\Program Files (x86)\BlueStacks\HD-Hypervisor-amd64.sys [X]
File: C:\Program Files (x86)\aaa.h4s
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Z klawiatury CTRL+S, by zapisać zmiany. Następnie w oknie FRST klik w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. Przedstaw go. 

 

 

AV: McAfee Anti-Virus and Anti-Spyware (Disabled - Up to date) {8BCDACFA-D264-3528-5EF8-E94FD0BC1FBC}

AV: Avira Antivirus (Enabled - Up to date) {B3F630BD-538D-1B4A-14FA-14B63235278F}

 

Dwa pakiety zabezpieczające to nie jest dobry pomysł - masa konfliktów i dublowania akcji. Zrezygnuj z jednego.

Odnośnik do komentarza

Dziękuje za odpowiedź.

Wrzucam fixloga z FRST, raport z CDinfo oraz HWinfo.

 

Dokładny model laptopa, odczytany z informacji na obudowie DP/N TTYJF A000

 

Co do McAfee. Nigdy tego nie instalowałem, było fabrycznie na laptopie. Zainstalowałem sobie Avira, z której zawsze korzystałem. Próbowałem ze dwa razy usunąć McAfee, zirytowany komunikatami o aktualizacji, ale poprzez dodaj/usun programy nie dało się, machnąłem na to ręką.

 

Pozdrawiam

Fixlog.txt

hwinfo_180303.txt

cdinfo_180303.txt

Odnośnik do komentarza

Fix pomyślnie wykonany.

 

Na koniec zastosuj DelFix (kasacja używanych narzędzi) oraz zaktualizuj oprogramowanie zewnętrzne jak i system Windows.

 

Z mojej strony to tyle, teraz sugeruję poczekać na odpowiedź moderatora Hardware.

 

Co do McAfee. Nigdy tego nie instalowałem, było fabrycznie na laptopie. Zainstalowałem sobie Avira, z której zawsze korzystałem. Próbowałem ze dwa razy usunąć McAfee, zirytowany komunikatami o aktualizacji, ale poprzez dodaj/usun programy nie dało się, machnąłem na to ręką.

 

Spróbuj użyć więc dedykowanego deinstalatora McAfee Consumer Product Removal (MCPR) (z poziomu Trybu awaryjnego).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...