Skocz do zawartości

Blue screen (critical error) i wyskakujące okna w przeglądarce


Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór,

 

Od kilku tygodni mam problem z przeglądarką. Co kilkanaście minut uruchamiając się nowe okna z różnymi stronami.

Co jakieś 2-3h uruchamia się instalacja jakiegoś programu, która kończona jest błędem.

 

A od kilku dni pojawia się coraz częściej Blue screen, który musi skończyć się zamknięciem systemu, dzisiaj pojawia się już co 2-3 minuty...

 

Logi w załączeniu.

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

A od kilku dni pojawia się coraz częściej Blue screen, który musi skończyć się zamknięciem systemu, dzisiaj pojawia się już co 2-3 minuty...

 

To ma priorytet (choć w raportach widoczne są infekcje). 

 

1. Dostarcz do analizy pliki zrzutu pamięci, w tym celu skopiuj na pulpit folder C:\Windows\Minidump, spakuj go (np. za pomocą WinRAR), a następnie wstaw na hosting plików (np. na MediaFire).

 

2. Wykonaj diagnostykę dysku za pomocą CrystalDiskInfo i dostarcz wynikowy log.

Odnośnik do komentarza

Dysk wygląda raczej w porządku. 

Szkoda, że nie ma plików zrzutu pamięci. 

 

Jeśli będę nadal występować bluescreeny to poszerzymy diagnostykę. 

Zalecam również skopiowanie najważniejszych danych na media przenośne (co i tak powinno być robione regularnie).

 


 

W raportach widoczne są infekcje adware m.in mail.ru oraz szkodliwe zadania w Harmonogramie zadań, a także podejrzane rozszerzenia w przeglądarce Google Chrome

Oprócz dezynfekcji posprzątam również system z martwych skrótów / wpisów, szczątek po oprogramowaniu (m.in po przeglądarce Mozilla FireFox) itd. 

 

Portale z oprogramowaniem / Instalatory - na co uważać

 

1. Sugeruję odinstalować Ace Stream Media 3.1.16.1, gdyż to program ze zintegrowanym modułem adware preaktywowanym po pewnym czasie. 

 

Zainstalowane są również dwa oprogramowania zabezpieczające - Avast i Avira - wybierz jedno pakiet. Oba mogą powodować konflikty i dublowanie się akcji. 

 

2. Uruchom FRST. Z klawiatury CTRL+Y, zostanie otworzony plik tekstowy. Wklej do pliku następującą treść:

 

CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
ContextMenuHandlers4: [XXX Groove GFS Context Menu Handler XXX] -> [CC]{6C467336-8281-4E60-8204-430CED96822D} =>  -> Brak pliku
Task: {083DBD78-6142-4412-889A-5C2FF00931A8} - System32\Tasks\oudkhUIy => C:\Program Files (x86)\Common Files\oDilKaTEO.bat [2013-08-22] () 
Task: {686BFC1A-ACF6-4F7B-97D0-FB09235494D7} - System32\Tasks\SAAUauULUHEA => C:\Users\Tom\AppData\Roaming\EvuyXJiab.bat [2013-08-22] () 
Task: {43AD0FC1-8A67-4B75-9973-607FCA0C4158} - System32\Tasks\dzopercomjhar => "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" dzoper.com/jhar 
C:\Program Files (x86)\Common Files\oDilKaTEO
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\EvuyXJiab
C:\Users\Tom\VieKIdn.bat
File: C:\Users\Tom\AppData\Local\eoAAiZW.exe
File: C:\Program Files (x86)\yeIGOyz.exe
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Mail.Ru.lnk
ShortcutWithArgument: C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\ImplicitAppShortcuts\ff13ca23fee04978\Ewa - Chrome.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> --profile-directory="Profile 5"
ShortcutWithArgument: C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\ImplicitAppShortcuts\48499db33039e897\Tomasz - Chrome.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> --profile-directory="Profile 4"
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Windows Media Player.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\VitoWP\Deinstalacja.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\VitoWP\Pomoc.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\VitoWP\VitoWP w internecie.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\VitoWP\VitoWP.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\SopCast\SopCast web site.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\SopCast\Uninstall.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Rodos_LE 2010\Instrukcja instalacji.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Rodos_LE 2010\Pierwsze kroki.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Rodos_LE 2010\Rodos 2010 - edycja studencka.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Lightshot\Deinstalacja programu Lightshot.lnk
C:\Users\Tom\Links\OneDrive.lnk
C:\Users\Tom\Desktop\Menedżer Realtek HD Audio.lnk
C:\Users\Tom\Desktop\Programy\Domekt.lnk
C:\Users\Tom\Desktop\Programy\Malwarebytes.lnk
C:\Users\Tom\Desktop\Programy\SopCast.lnk
C:\Users\Tom\Desktop\Programy\UnHackMe.lnk
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Mad Max.lnk
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\MadMax.lnk
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Pro Evolution Soccer 2017.lnk
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Tropico 5 - Complete Collection.lnk
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\SopCast\SopCast.lnk
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Domekt\Uninstall.lnk
GroupPolicy: Ograniczenia 
GroupPolicy\User: Ograniczenia 
HKU\S-1-5-21-3585312160-345975134-3153727662-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://mail.ru/cnt/10445?gp=811141
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3585312160-345975134-3153727662-1001 -> DefaultScope {FFEBBF0A-C22C-4172-89FF-45215A135AC7} URL = hxxp://go.mail.ru/distib/ep/?q={searchTerms}&fr=ntg&product_id=%7B50A97ECF-19C2-403C-B8D8-053718DD94B3%7D&gp=811142
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3585312160-345975134-3153727662-1001 -> {FFEBBF0A-C22C-4172-89FF-45215A135AC7} URL = hxxp://go.mail.ru/distib/ep/?q={searchTerms}&fr=ntg&product_id=%7B50A97ECF-19C2-403C-B8D8-053718DD94B3%7D&gp=811142
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [bhjhnafpiilpffhglajcaepjbnbjemci] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [dijfnbhlogmffhgpelodglnnkncadnbi] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [flliilndjeohchalpbbcdekjklbdgfkk] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [hcadgijmedbfgciegjomfpjcdchlhnif] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
CHR HomePage: Profile 4 -> inline.go.mail.ru
CHR DefaultSearchURL: Profile 4 -> hxxps://inline.go.mail.ru/search?inline_comp=dse&q={searchTerms}&fr=chxtn12.0.23
CHR DefaultSearchKeyword: Profile 4 -> inline.go.mail.ru
CHR DefaultSuggestURL: Profile 4 -> hxxp://suggests.go.mail.ru/chrome?q={searchTerms}
S3 MBAMWebProtection; \??\C:\Windows\system32\drivers\mwac.sys [X]
DeleteKey: HKCU\Software\Mozilla
DeleteKey: HKCU\Software\MozillaPlugins
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Mozilla
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\MozillaPlugins
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Mozilla
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\mozilla.org
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins
C:\Users\Tom\AppData\Local\Mozilla
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Mozilla
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Profiles
CMD: dir /a "C:\Program Files"
CMD: dir /a "C:\Program Files (x86)"
CMD: dir /a "C:\Program Files\Common Files\System"
CMD: dir /a "C:\Program Files (x86)\Common Files\System"
CMD: dir /a C:\ProgramData
CMD: dir /a C:\Users\Tom\AppData\Local
CMD: dir /a C:\Users\Tom\AppData\LocalLow
CMD: dir /a C:\Users\Tom\AppData\Roaming
CMD: dir /a C:\Users
Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"}
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Z klawiatury CTRL+S, by zapisać zmiany. Następnie w oknie FRST klik w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

3. Wyczyść przeglądarkę Google Chrome (dotyczy Profile 4):

  • Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK.
  • Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj adware / PUP: Mail.RuДомашняя страница Mail.Ru oraz wszystkie nieznane inne i niepotrzebne Ci rozszerzenia.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Resetowanie ustawień. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Szukaj > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy wszystko z wyjątkiem Google (choć w skrypcie już to wykonałem, ale sprawdź czy rzeczywiście nic się tam nie znajduję).
4. Całościowo przeskanuj system za pomocą Malwarebytes AntiMalware. Jeśli coś wykryje to niczego nie usuwaj, a dostarcz raport. 

 

5. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan) wraz z Addition, ale już bez Shortcut. Dołącz też plik Fixlog.

Odnośnik do komentarza

Dziękuje ogromnie,
 
Na ten moment, system działa poprawnie (już ponad godzinę) od kilku dni co 2-3 min Critical error restartował go.


Zainstalowane są również dwa oprogramowania zabezpieczające - Avast i Avira - wybierz jedno pakiet. Oba mogą powodować konflikty i dublowanie się akcji. 

 

Hmmm, nie mogę znaleźć nigdzie Aviry na komputerze (ani w programach do deinstalacji, ani w CCleaner), wygląda tak jakby go jej było...
 
2. Fixlog w załączeniu.

 

  • Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj adware / PUP: Mail.RuДомашняя страница Mail.Ru oraz wszystkie nieznane inne i niepotrzebne Ci rozszerzenia.

 

3. W przeglądarce brak jakichkolwiek rozszerzeń.
4. Raport z błędów w załączeniu.
5. Addition i FRST w załączeniu.
 
PS. Podczas "Ponownego uruchomienia" pokazał się Bluescreen.

Fixlog.txt

Malwarebytes.txt

Addition.txt

FRST.txt

Odnośnik do komentarza

PS. podczas "Ponownego uruchomienia" pokazał sie Bluescreen.

 

Nadal żadnych danych w folderze zrzutów pamięci?

Raczej nie możemy iść dalej, póki nie ustalimy przyczyny, gdyż BSoD ma priorytet i może oznaczać poważne uszkodzenia (a wykonywana dezynfekcja może się na nie nałożyć).

 

W przypadku kolejnego wystąpienia proszę albo zapisać jego treść albo wykonać zdjęcie i załączyć je.

Odnośnik do komentarza

Jeszcze jedno pytanie:

Czy sprawdzane były temperatury? Czy nic się nie grzeje, nie bucha gorącym powietrzem? Komp był czyszczony z kurzu (+ ew. pasty termoprzewodzące jeśli nigdy nie były wymieniane) nie dawniej niż 6-12 miesięcy?
Dodaj foto z zakładki SENSORS w HwInfo - tak by było widać temperatury (patrz na suwak po prawej stronie, by zrobić zdjęcie wszystkiego, a nie tylko części).
http://www.fixitpc.pl/topic/155-zak%C5%82adanie-tematu-jakie-informacje-podawa%C4%87/?do=findComment&comment=132168

Odnośnik do komentarza

A z kurzu nie był czyszczony na pewno już ze 2 lata...

 

Czas najwyższy się za to zabrać, ale proszę wykonywać to bardzo ostrożnie. 

Temperatury są już nie najlepsze. Ale to po dezynfekcji. 

 


 

CRITICAL_PROCESS_DIED to bardzo ogólny błąd i nie potrafię na podstawie tego postawić konkretnej przyczyny (a to pokazać by mógł zrzut pamięci).

Najczęściej jednak dotyczy on problematycznych sterowników. Wszystkie trzeba uaktualnić. 

 

Szczególnie ten:

 

==================== Wadliwe urządzenia w Menedżerze urządzeń =============
 
Name: Deskjet F4500 series
Description: Deskjet F4500 series
Class Guid: {4d36e971-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: HP
Service: 
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.
 
Name: Deskjet F4500 series
Description: Deskjet F4500 series
Class Guid: {6bdd1fc6-810f-11d0-bec7-08002be2092f}
Manufacturer: HP
Service: StillCam
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.

 

 

Gdy to zostanie zrobione i BSoD ustąpi:

 

Jest OK, teraz doczyszczenia: 

 

1. Zagrożenia wykryte przez Malwarebytes daj do kasacji.

 

2. Ręcznie za pomocą klawiszy SHIFT + DELETE skasuj:

 

C:\ProgramData\Mail.Ru

C:\Users\Tom\AppData\Local\Mail.Ru

C:\Users\Tom\AppData\Roaming\EvuyXJiab.bat

C:\Program Files (x86)\Common Files\oDilKaTEO.bat

 

3. Wykonaj drugą metodę usuwania niezgodnych danych w Centrum zabezpieczeń (chodzi o Avire). Wydaję mi się, że metoda powinna zaaplikować się na Windows 10. 

 

4. Napisz jak podsumowujesz obecny stan systemu, czy problem związany z przeglądarkami ustąpił?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...