Skocz do zawartości

Zawieszanie systemu, długi czas odpowiedzi na zadania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o udzielenie mi pomocy w związku z drastycznym spadkiem wydajności laptopa. W przypadku wywołania kilku zadań lub podczas uruchomienia np. Steam system zamarza. Natomiast w stanie bezczynności aktywność dysku utrzymuje się pomiędzy 75 - 100 %.

Dodatkowo pomimo połączenia z siecią pojawiają się trudności z załadowaniem stron oraz upload.

Powyższe objawy potwornie uprzykrzają korzystanie z laptopa. 

Wykonałem diagnostykę dysku i wydaje się, że z nim wszystko w porządku.

 

FRST.txt

Addition.txt

Shortcut.txt

post-2998-0-30320000-1513381685_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

W raportach brak oznak infekcji. Dysk wygląda w porządku. Wdrążmy kosmetykę systemową oraz skan antywirusowy - od razu wdrążam również dalszą diagnostykę. 

 

1. Uruchom FRST. Z klawiatury CTRL+Y, zostanie otworzony plik tekstowy. Wklej do pliku następującą treść:

 

CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
HKU\S-1-5-21-79725096-4219704438-663359182-1002\...\Run: [GalaxyClient] => [X]
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = 
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = 
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = 
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = 
Handler: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} -  Brak pliku
S1 MpKsl2351f841; \??\C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Definition Updates\{7444B5AE-C1D7-41AB-83CE-38DEC5983789}\MpKsl2351f841.sys [X]
S3 X6va062; \??\C:\WINDOWS\SysWOW64\Drivers\X6va062 [X]
S1 ZAM; \??\C:\WINDOWS\System32\drivers\zam64.sys [X]
S1 ZAM_Guard; \??\C:\WINDOWS\System32\drivers\zamguard64.sys [X]
ContextMenuHandlers1: [ArcabitShell] -> {D7824897-C8DC-49b4-B790-30F7ED16A5FD} => C:\Program Files\Arcabit\bin\arcashl.dll -> Brak pliku
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Asystent uaktualnienia do systemu Windows 10.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OBS Studio\OBS Studio (32bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OBS Studio\OBS Studio (64bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OBS Studio\Uninstall.lnk
C:\Users\OEM\Desktop\Ikony\MOHA — skrót.lnk
C:\Users\OEM\Desktop\Ikony\My.com Game Center.lnk
C:\Users\OEM\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\ImplicitAppShortcuts\81f60f1222210b45\League of Legends.lnk
C:\Users\OEM\AppData\Local\Microsoft\Windows\Application Shortcuts\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe\Microsoft.WindowsLive.Calendar.lnk
C:\Users\OEM\AppData\Local\Microsoft\Windows\Application Shortcuts\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe\Microsoft.WindowsLive.Mail.lnk
C:\Users\OEM\AppData\Local\Microsoft\Windows\Application Shortcuts\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe\Microsoft.WindowsLive.People.lnk
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Z klawiatury CTRL+S, by zapisać zmiany. Następnie w oknie FRST klik w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. Dostarcz go.

 

3. Całościowo przeskanuj system za pomocą Malwarebytes AntiMalware. Jeśli coś wykryje to niczego nie usuwaj, a dostarcz raport.

 

4. Dostarcz przefiltrowany raport SFC z opcji sfc /scannow w celu sprawdzenia integralności Windows.

 

5. Wykonaj raport Windows Performance Recorder z opcji: First level triage oraz Loging mode: File. Powstały log wynikowy spakuj do archiwum, a następnie wyślij go na jakiś hosting, np. MediaFire

Postaraj się, aby w trakcie wykonywania raportu było uruchomionych jak najmniej programów firm trzecich, wyłącz oprogramowanie antywirusowe.

Odnośnik do komentarza

Tak na szybko: 

Dysk jest obciążony głównie systemowymi zadaniami. Do sprawdzania np. prefetch - tutaj pod kątem czy, aby na pewno jest "wytrenowany" tak jak trzeba.

Najważniejsze jednak co udało mi się na szybko zauwazyć to:

aitagent.exe 

a to jest od Windows Customer Experience Improvement Program

Tutaj przykład jak to wyłączyć: 

https://pubs.vmware.com/view-51/index.jsp?topic=%2Fcom.vmware.view.administration.doc%2FGUID-BE82165B-13BC-4FD9-A9CF-FBEF6343D98A.html

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...