Skocz do zawartości

Internet przerywa działanie w losowych odstępach czasu


donkest

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie drodzy użytkownicy!

 

Macie dość już takich problemów, to na pewno. Widzicie ich na pęczki - ale proszę o pomoc mimo tego. Postaram się streścić problem i umieścić wszystkie potrzebne informacje aby dodatkowo nie przeciągać.

 

Od kilku(nastu) dni połączenie z internetem się urywa w przypadkowych momentach. Czasami internet działa pół dnia, żeby tylko wieczorem przerywać co kilka wręcz sekund - na kilka sekund. Czasami nie ma go całe minuty, zazwyczaj nigdy więcej niż 25 minut. Jako że jestem na wczesnym(!) etapie studiów informatycznych, na odnodze głównie koncentrującej się na aspektach sieciowych - sam przez ostatnie dni próbowałem wyleczyć swoje połączenie z tej choroby padaczkowej. Poległem, dlatego piszę do was.

 

Wymieniałem router, sprawdzałem łącze przewodowo jak i bezprzewodowo. Sprawdzałem jak się sprawa ma na innych komputerach i nie tylko. Nie zauważyłem czynników, które mogłyby wywołać przerwanie działania łącza dlatego zakładam, że problem jest wywoływany losowo lub przez nieznany mi powód - jednakże, powoli zauważam, że problem pojawia się przez nagłe użycie sieci, czyli włączenie ściągania na Steamie czy też przy wrzucaniu zdjęć na imgura. Komputer główny był podłączany przewodowo jak i bezprzewodowo. Formatowałem te urządzenia, odnawiałem wszystkie dzierżawy adresu z DHCP, cofałem ustawienia routera do ustawień fabrycznych, podłączałem router do wejścia testowego w gniazdku. Wymieniałem filtr ADSL. Rzygam już widokiem konsoli CMD czy też ekranem ustawień swojego routera.

 

Jedyne rozwiązanie na ten problem jakie zauważyłem, to reset routera (resetuje go głównie cyfrowo, gdyż męczyło mnie resetowanie go fizycznie setny raz). Niestety, naprawia to sprawę chwilowo, nie całkowicie, ale w 99% reset przywraca działający internet, ale tylko po to, żeby znów zaczął szwankować za jakiś czas.

 

Tak więc potrafi mi ktoś tutaj pomóc? Załączam potrzebne dane, pytajcie o dodatkowe. Bardziej niż chętnie je wam udostępnię.

 

 

Dostawca nie potrafi pomóc inaczej niż wysłanie na mój rachunek (nie małe pieniądze) inżyniera, który zidentyfikuje problem i go niby naprawi. Jednocześnie twierdzi, że problem nie występuje na linii dom-skrzynka, więc twierdzi, że to wewnątrz mojego domu siedzi powód.

 

PS. Podczas pisania tego tematu internet przerwał działanie około 7 razy.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Czy masz gdzieś w konfiguracji routera (jaki producent i model?) statystyki ADSL?

 

 

 

powoli zauważam, że problem pojawia się przez nagłe użycie sieci, czyli włączenie ściągania na Steamie czy też przy wrzucaniu zdjęć na imgura

 

Zachowanie, które zdarzało mi się czasem obserwować przy łączach ADSL, bowiem, przy zwiększonym wykorzystywaniu łącza router, a właściwie modem ADSL w nim zawarty, musi utrzymywać działające połączenie ADSL, korygować błędy, a to wymaga mocy obliczeniowej. Przy słabszych łączach, zwyczajnie jest wtedy zrywane połączenie, ale nie będę gdybał, bo to bez sensu. Potrzebuję statystyk ADSL.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...