Skocz do zawartości

Długi czas uruchamiania i łączenia z siecią


klimrewop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam nowy laptop (Lenovo Z580A) i świeżą Windowsa 7 (z MSDN-a). Po zainstalowaniu sterowników oraz Oracle'a (do pracy potrzebuje) zauważyłem, że Windows uruchamia się zdecydowanie dłużej (długo wyświetla się napis "Starting Windows" oraz kręci się kółko przy napisie "Zapraszamy). Uruchamia się około pięciu minut (wcześniej z pół minuty). Dodatkowo po załadowaniu systemu długo łączy się z siecią Wi-Fi (a dokładniej długo kręci się kółko oznaczające połączenie z siecią, bo według tego monitu dawno się połączył, i rzeczywiście mogę posługiwać się przeglądarką Internetową). Wszystkie aktualizacje Windowsa zostały również zainstalowane.

 

W załączniku wrzucam pliki z OTL-a i AutoRuns.txt.

Speedyshare.com - pełne dzienniki zdarzeń: http://speedy.sh/UC3EV/Logs.7z (przypadkowo w 7z, mam nadzieję, że to nie problem).

Speedyshare.com - raport kondycji systemu: http://speedy.sh/HSrdK/raport.html

OTL.Txt

Extras.Txt

AutoRuns.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Po zainstalowaniu sterowników oraz Oracle'a (do pracy potrzebuje) zauważyłem, że Windows uruchamia się zdecydowanie dłużej (długo wyświetla się napis "Starting Windows" oraz kręci się kółko przy napisie "Zapraszamy). Uruchamia się około pięciu minut (wcześniej z pół minuty).

 

No cóż, problemem zdaje się być właśnie ta instalacja i to może być nie do rozwiązania bez wymiany softu lub jego wersji. W Dzienniku zdarzeń są nagrane takie błędy:

 

[ System Events ]

Error - 2013-06-10 17:02:03 | Computer Name = Yegomosc-lenovo | Source = Service Control Manager | ID = 7024

Description = Usługa OracleDBConsoleorcl zakończyła działanie; wystąpił specyficzny

 dla niej błąd %%2.

 

Error - 2013-06-11 10:15:15 | Computer Name = Yegomosc-lenovo | Source = Service Control Manager | ID = 7009

Description = Upłynął limit czasu (30000 ms) podczas oczekiwania na połączenie się

 z usługą OracleMTSRecoveryService.

 

Error - 2013-06-11 10:15:15 | Computer Name = Yegomosc-lenovo | Source = Service Control Manager | ID = 7000

Description = Nie można uruchomić usługi OracleMTSRecoveryService z powodu następującego

 błędu:   %%1053

 

Error - 2013-06-12 06:14:38 | Computer Name = Yegomosc-lenovo | Source = Service Control Manager | ID = 7023

Description = Usługa OracleMTSRecoveryService zakończyła działanie; wystąpił następujący

 błąd:   %%258

 

I ta usługa, która nie odpowiada, ma następujący stan:

 

SRV - [2010-03-12 05:59:36 | 000,081,408 | ---- | M] (Oracle Corporation) [Auto | Stopped] -- C:\oracle\product\11.2.0\dbhome_1\bin\omtsreco.exe -- (OracleMTSRecoveryService)

 

Zrób test wstępny z jedną usługą Oracle. Start > w polu szukania wpisz services.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wyszukaj usługę OracleMTSRecoveryService, z dwukliku wejdź do właściwości i Typ uruchomienia przedstaw z Automatycznego na Ręczny. Zresetuj system. Czy notujesz jakąś zmianę? Jeśli nie, wykonaj test na pozostałych usługach Oracle wszystkie przestawiając na Ręczny.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Zrób test wstępny z jedną usługą Oracle. Start > w polu szukania wpisz services.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wyszukaj usługę OracleMTSRecoveryService, z dwukliku wejdź do właściwości i Typ uruchomienia przedstaw z Automatycznego na Ręczny. Zresetuj system. Czy notujesz jakąś zmianę? Jeśli nie, wykonaj test na pozostałych usługach Oracle wszystkie przestawiając na Ręczny.

 

Po wyłączeniu wszystkich usług Oracle'a działa już uruchamianie normalnie. Dzięki.

 

Czy poza tym w logach jest coś dziwnego? Mam wykonać dodatkowe testy?

Odnośnik do komentarza

Czy poza tym w logach jest coś dziwnego? Mam wykonać dodatkowe testy?

 

Problem podstawowy jest zdefiniowany = Oracle. I tu nic więcej poza tym co powiedziałam, raczej nie da się zrobić.

 

Z pobocznych komentarzy ten błąd w Dzienniku:

 

[ Application Events ]

Error - 2013-06-10 12:49:50 | Computer Name = Yegomosc-lenovo | Source = Application Error | ID = 1000

Description = Nazwa aplikacji powodującej błąd: Explorer.EXE, wersja: 6.1.7600.16768,

 sygnatura czasowa: 0x4d688122  Nazwa modułu powodującego błąd: ntdll.dll, wersja:

 6.1.7600.16915, sygnatura czasowa: 0x4ec4b137  Kod wyjątku: 0xc0000005  Przesunięcie

 błędu: 0x000000000004c8f4  Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x4cc  Godzina

uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01ce65f9ec3bd1a6  Ścieżka aplikacji powodującej

 błąd: C:\Windows\Explorer.EXE  Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\SYSTEM32\ntdll.dll

Identyfikator raportu: c3decc52-d1ed-11e2-b76b-089e01356d92

 

Brak tu detali, ale ten błąd jest charakterystyczny dla ofensywnych rozszerzeń powłoki. W tym kontekście zwracają uwagę rozbudowane integracje Dropbox z powłoką. Możesz przetestować czy to jest powiązane posługując się ShellExView (wersja x64) na zasadzie: wyłączyć rozszerzenia Dropbox + restart systemu i obserwacja czy ten błąd explorer.exe zgłosi się ponownie w Dzienniku zdarzeń.

 

 

.

Odnośnik do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Witam,

chciałbym poprosić o pomoc ponieważ mam niemalże identyczny problem. Jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość :)

Niedawno kupiłem laptopa, jest to laptop używany Sony Vaio z procesorem i5 oraz 8GB pamięci ram.

Po zainstalowaniu windowsa (7) wszystko mi ładnie działało, a w chwili obecnej zaobserwowałem identyczny problem co kolega zakładający temat z tym, że ja nie mam oprogramowania ORACLE. Przynajmniej w "usługach" opisanych wyżej jako rozwiązanie problemu nie znalazłem takich wpisów.

Proszę o pomoc ponieważ jest to bardzo irytujący proceder.

 

P.S. Za pewne będą potrzebne jakieś logi czy coś w tym stylu, jestem w stanie po krótkim naprowadzeniu podać wszystkie potrzebne dane.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...