Skocz do zawartości

Niestabilne łącze


Nights

Rekomendowane odpowiedzi

1. Po starcie systemu trzeba odczekać kilka minut, aż komputer wykryje łącze. Dlaczego?

2. Problem dośc istotniejszy. Ogólnie rzecz biorąc łącze jest dość niestabilne - raz prędkość jest w porządku, a raz spada do minimalnej. Ostatecznie połączenie jest zrywane. Dziwi mnie bardziej to, że komputer z opóźnieniem pokazuje problemy z łącznością, a jak już do tego dojdzie, to ikonka w trayu raz informuje o problemie z połączeniem (żółty wykrzyknik), a raz jest normalna - mimo, że internetu nie ma w dalszym stopniu. W tej sytuacji pomaga albo odczekanie kilkudziesięciu minut, gdzie połączenie wraca z mierną prędkością, albo odłączenie i ponowne podłączenie do routera kabla radiowego (od anteny). Mniemam, że problemem jest router (Black Box Smart) odbierający połączenie z anteny. Jakieś rady jak się z tym uporać? Dodam tylko, że kabel radiowy łączy się z routerem BlackBox Smart, który z kolei łączy się z D-Linkiem, który rozdziela sieć na PC i laptopa.

net-log.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

D-Link dir 300.

Zakładki z Managemet takie jak Tools, Statistics, DDNS (wyłączony), Time Zone Setting, Log, Upgrade firmware, Save/Reload Settings oraz Password pominąłem.

 

http://i45.tinypic.com/iw17qv.jpg

http://i49.tinypic.com/102pjtk.jpg

http://i50.tinypic.com/2sajvih.jpg

http://i49.tinypic.com/dlt16o.jpg

http://i47.tinypic.com/2s8okch.jpg

http://i47.tinypic.com/33yq074.jpg

http://i45.tinypic.com/2n72q6r.jpg

Odnośnik do komentarza

Nie wiem, co jest w Tools, ale Statistics i Log są potrzebne. Proszę o załączenie w.w., jak również Wireless i podstron. Wiem, że jest tego dużo, ale mam z tym routerem styczność drugi raz, a nie mogę znaleźć żadnej instrukcji, więc nie wiem, czego gdzie szukać.

 

TCP/IP Settings -> WAN Interface

Odznacz Enable Web Server Access on WAN Port 8080.

 

Management -> QoS

Masz obcięte pasmo do 1200 kb/s. Jaką masz szybkość połączenia od dostawcy?

Odnośnik do komentarza

Nie chodzi o to, że jest tego dużo i mi się nie chce, wręcz przeciwnie. Po prostu w mojej ocenie nie było w tych zakładkach nic ostotnego. Prędkość internetu to 1mb. Na początku taka była, jednak gdy problemy zaczęły się pojawiać to o takiej prędkości mogę tylko pomarzyć (dane do porównywania biorę z różnych test speedów). Zakładka Tools zawiera tylko opcję restartu routera.

 

http://i46.tinypic.com/xaq9s5.jpg

http://i48.tinypic.com/zlazxz.jpg

 

http://i48.tinypic.com/35hgyf5.jpg

http://i45.tinypic.com/30952m0.jpg

http://i47.tinypic.com/2zq9aoy.jpg

http://i47.tinypic.com/ab6uty.jpg

http://i46.tinypic.com/308y23l.jpg

http://i49.tinypic.com/15mfo8i.jpg

http://i47.tinypic.com/vxffkh.jpg

Odnośnik do komentarza

Zatem konfiguracja poprawna. Jednocześnie statystyki mówią, że transmisja pakietów przebiega poprawnie. Proponuję zgłosić dostawcy problem i przy okazji podpytać, czy nie mają możliwości innego uwierzytelniania niż WEP, które jest dosyć słabe i praktycznie każdy może je złamać, a potem korzystać z Twojego Internetu. Takie rzeczy robiło się w kilka do kilkunastu minut z płytki z Backtrackiem. Nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś niepowołany korzystał z Twojego połączenia.

Odnośnik do komentarza

Tylko wracając do pierwszego punktu.. Wada na pewno lezy po mojej stronie. Komputer pokazuje całkowity brak połączeń (tak, jakby odłączyć jakiekolwiek połączenie - czerwony 'iksik' na komputerku w trayu). Coś w stylu, jakby z opóźnieniem pobierał dane o sieci. Na laptopie, który łączy się przez wi-fi problem nie występuje. Po odczekaniu minuty ustawienia połączenia są "wyłapywane" i wraca wszystko do 'normy'.

Odnośnik do komentarza

Start -> Programy -> Akcesoria -> prawym na: Wiersz polecenia -> Uruchom jako administrator.

Wpisz komendę netsh int ip reset reset.log i po wykonaniu uruchom ponownie komputer.

 

Jeżeli to nic nie da, to uruchom wiersz poleceń ponownie z uprawnieniami admina i wpisz komendy:

netsh int ip set address "Połączenie lokalne" source=static 192.168.1.10 255.255.255.0 192.168.1.1

netsh int ip set dnsserver "Połączenie lokalne" source=static 178.252.42.3 primary

netsh int ip add dnsserver "Połączenie lokalne" 8.8.8.8 index=2

Odnośnik do komentarza

Wyłącz IPv6 według tego:

https://www.fixitpc.pl/topic/4745-internet-i-sieci-faq/page__view__findpost__p__34814

 

Potem restart.

 

Jeśli to nic nie da, to do wykonania ponownie komenda netsh int ip reset reset.log z uprawnieniami admina. Znowu restart. Potem podepnij się na próbę kablem do Black Box (z pominięciem D-Linka) i sprawdź, jak działa Internet. Chodzi w szczególności o punkt 1.

Odnośnik do komentarza
Protokół DHCP nie jest włączony dla karty sieciowej "Połączenie lokalne". Naprawione.

 

Ja wiem o tym. Co więcej: sam to spowodowałem dopisując do dwóch komend source=static, co wyłącza DHCP. Czasami ta usługa może dosyć długo uzyskiwać adres, a po ich statycznym ustawieniu połączenie powinno działać natychmiast.

 

Czekam na wynik obejścia D-Linka.

Odnośnik do komentarza

No to tak. Podłączyłem kabel komputer <> D-Link do Komputer <> BlackBox. To samo. Podlączyłem kabel BlackBox<>D-Link do BlackBox<>Komputer. To samo, więc w rezultacie ominięcie d-linka nie daje efektu. Co zauważyłem? A to, że dopóki komputer nie wykryje jakiegokolwiek połączenia, to druga kontrolka przy podłączeniu do komputera się nie świeci. Tak było i jest w każdym przypadku.

 

Co do tego source=static. Przecież było to dopisane do poprzednich komend, po których nic takiego nie miało miejsca. Ale jeśli tak miało być, to okej.

Odnośnik do komentarza

Chodziło mi tylko o to, że wyłączenie DHCP nie jest błędem, jak sygnalizuje to diagnostyka.

Jakie masz dostępne połączenia w Centrum sieci i udostępniania?

 

Daj jeszcze logi z OTL:

https://www.fixitpc.pl/topic/61-diagnostyka-ogolne-raporty-systemowe/

 

Jak dla mnie, to problem z Black Box albo po stronie dostawcy.

 

Ten komputer, który nie ma problemów z połączeniem z siecią bezprzewodową, łączy się z Black Box czy D-Linkiem? Czy też ma problem z transferem?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...