Skocz do zawartości

Problem z startsear.ch po zainstalowaniu plugina LiveVDO


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj, po zainstalowaniu plugina LiveVDO, na moim komputerze pojawił się problem ze stroną startową/wyszukiwarką startsear.ch w przeglądarce Chrome i Internet Explorer.

Zaznaczam, że nigdy nie miałem do czynienia z takim problemem i nie znam się na informatyce. Do infekcji doszło z mojej winy, gdy zainstalowałem plugin potrzebny do oglądania relacji tv w internecie.

Chcę to całkowicie usunąć. Wykonałem kilka operacji, ale nie potrafię wykasować z rejestru.

Zanim tu trafiłem, przeczytałem na innych forach różne opinie jak się tego pozbyć.

 

Najpierw usunąłem plugin przez dodaj/usuń programy w panelu sterowania. Zmieniłem też opcje wyszukiwania w Google Chrome i Internet Explorer, usunąłem z listy tę infekującą wyszukiwarkę.

 

Zastosowałem Temp File Cleaner, który usunął pliki tymczasowe.

 

Następnie zalecano skan programem Malwarebytes Anti-Malware. Pobrałem program i zrobiłem szybki skan, który wykrył infekcję w rejestrze (log z szybkiego skanu w załączniku). Usunąłem zainfekowaną informację rejestru. Później zrobiłem pełny skan wszystkich dysków. Skan zakończył się po ponad 5 godzinach i wykazał infekcję w pliku .exe (log pełnego skanu w załączniku). Usunąłem ten plik. Później usunąłem cały program.

 

Trafiłem na to forum i po przeczytaniu wytycznych administratorki Picasso, usunąłem Daemon Tools Lite a później wyeliminowałem sterownik SPTD za pomocą SPTDinst. Nie usunąłem klucza z rejestru.

 

Wykonałem skan w OTL i pełne skanowanie w GMER przy wyłączonym Avast Internet Security.

 

Wklejam log z SecurityCheck:

 

 

Results of screen317's Security Check version 0.99.28

Windows 7 Service Pack 1 x86 (UAC is enabled)

Internet Explorer 9

``````````````````````````````

Antivirus/Firewall Check:

avast! Internet Security

WMI entry may not exist for antivirus; attempting automatic update.

```````````````````````````````