Skocz do zawartości

Wirus - reklamy w przeglądarkach


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Był używany ComboFix i na ten temat: KLIK. Po edycji tematu nadal brakuje dwóch raportów: FRST Shortcut oraz GMER. Odpowiadasz mi już w nowym poście, nie edytuj pierwszego:

 

 

Mam na komputerze wirusa (programy dziwnie działają, w przeglądarkach otwierają się reklamy), którego nie znajdują programy wirusowe.

Opisz bliżej problemy "programy dziwnie działają, w przeglądarkach otwierają się reklamy", czyli dokładnie co to znaczy "dziwnie" oraz jakie reklamy (adresy) i w których przeglądarkach (we wszystkich, czy tylko wybranej). W podanych raportach nie widać żadnych oznak infekcji, więc opisz co widzisz i gdzie, gdyż pomoże mi to szukać przyczyny.

 

 

Wstępnie na razie doczyść system z różnych odpadkowych wpisów po odinstalowanych programach:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
R2 ezGOSvc; C:\Windows\SysWOW64\ezGOSvc.dll [80256 2011-06-11] ()
NETSVC: ezGOSvc -> C:\Windows\SysWOW64\ezGOSvc.dll ()
HKU\S-1-5-18\...\Run: [bitdefender Wallet Agent] => "C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender\pmbxag.exe"
HKU\S-1-5-18\...\Run: [bitdefender Wallet] => "C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender\pwdmanui.exe" --hidden --nowizard
HKU\S-1-5-18\...\Run: [bitdefender Wallet Application Agent] => "C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender\antispam32\bdapppassmgr.exe"
ShellIconOverlayIdentifiers: [__SafeBox1] -> {152C96EB-288E-4EDC-B7C6-D21F8250ADF3} => No File
ShellIconOverlayIdentifiers: [__SafeBox2] -> {342DAA0B-D796-460D-8566-901E08A1CCAD} => No File
ShellIconOverlayIdentifiers: [__SafeBox3] -> {57595DAE-1AE1-4D97-A49E-67CBB53B52DF} => No File
ShellIconOverlayIdentifiers: [__SafeBox4] -> {33816773-98AE-4723-ADE0-EBE54C8B5A67} => No File
BootExecute: autocheck autochk *
URLSearchHook: HKU\S-1-5-21-3549357173-1526242869-3047463242-1000 - (No Name) - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - No File
URLSearchHook: HKU\S-1-5-21-3549357173-1526242869-3047463242-1000 - (No Name) - {51a86bb3-6602-4c85-92a5-130ee4864f13} - No File
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3549357173-1526242869-3047463242-1000 -> {6F7460B9-15FD-4C8A-A706-449DBAB5DF1E} URL = http://search.avg.com/route/?d=4de22af3&v=7.4.22.4&i=26&tp=chrome&q={searchTerms}&lng={language}&iy=&ychte=us
Toolbar: HKU\S-1-5-21-3549357173-1526242869-3047463242-1000 -> No Name - {759D9886-0C6F-4498-BAB6-4A5F47C6C72F} - No File
DPF: HKLM-x32 {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
Handler: gopher - {79eac9e4-baf9-11ce-8c82-00aa004ba90b} - C:\Windows\system32\urlmon.dll (Microsoft Corporation)
Handler: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - No File
FF HKLM\...\Firefox\Extensions: [{C1CA7765-44E4-452e-9D00-A04F3D434281}] -
FF HKLM\...\Thunderbird\Extensions: [bdThunderbird@bitdefender.com] - C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender\bdtbext
FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [{C1CA7765-44E4-452e-9D00-A04F3D434281}] -
FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [{3252b9ae-c69a-4eaf-9502-dc9c1f6c009e}] - C:\Program Files (x86)\Microsoft\Search Enhancement Pack\Default Manager\DMExtension
FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [ffpwdman@bitdefender.com] - C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender\Antispam32\ffpwdman
FF HKLM-x32\...\Thunderbird\Extensions: [bdThunderbird@bitdefender.com] - C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender\bdtbext
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [ccahoghmggldkcdjiebjkidpfongdfbl] - C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender\Antispam32\pmbxcr.crx []
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [naipdapbimiiikbbgjcpbgmfhnlbagpj] - C:\Users\Admin\AppData\Local\Temp\naipdapbimiiikbbgjcpbgmfhnlbagpj.crx []
FF Plugin-x32: @adobe.com/ShockwavePlayer -> C:\Windows\system32\Adobe\Director\np32dsw.dll No File
FF Plugin-x32: Adobe Reader -> C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 10.0\Reader\AIR\nppdf32.dll No File
U4 bdselfpr; No ImagePath
S3 ewusbnet; system32\DRIVERS\ewusbnet.sys [X]
S3 Prot6Flt; system32\DRIVERS\Prot6Flt.sys [X]
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\PEVSystemStart => ""="Service"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\procexp90.Sys => ""="Driver"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\PEVSystemStart => ""="Service"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\procexp90.Sys => ""="Driver"
AlternateDataStreams: C:\Users\Admin\Downloads\avg_free_x64_all_2015_5577a8546.exe:BDU
AlternateDataStreams: C:\Users\Admin\Downloads\ccsetup419.exe:BDU
AlternateDataStreams: C:\Users\Admin\Downloads\kss12.0.1.340_pl.exe:BDU
AlternateDataStreams: C:\Users\Admin\Downloads\mbam-setup-2.0.3.1025.exe:BDU
AlternateDataStreams: C:\Users\Admin\Downloads\msert.exe:BDU
AlternateDataStreams: C:\Users\Admin\Downloads\RSIT.exe:BDU
C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\plugins
C:\Program Files\Bitdefender
C:\ProgramData\*.bdinstall.bin
C:\ProgramData\TEMP
C:\Users\Admin\AppData\Local\Avg2015
C:\Users\Admin\AppData\Roaming\AVG
C:\Users\Admin\AppData\Roaming\AVG2013
C:\Users\Admin\AppData\Roaming\Bitdefender
C:\Users\Admin\AppData\Roaming\FreeVideoConverter
C:\Users\Admin\AppData\Roaming\QuickScan
C:\Users\Admin\AppData\Roaming\TuneUp Software
C:\Users\Admin\Downloads\AdwCleaner_*.exe
C:\Users\Admin\Downloads\OTL*.exe
C:\Windows\SysWOW64\ezGOSvc.dll
Reg: reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2 /f
CMD: sc config "Mobile Broadband. RunOuc" start= disabled
CMD: ipconfig /flushdns
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Są tu szczątki niepoprawnie odinstalowanego BitDefendera. Część z nich usuwana powyższym skryptem. Przejdź w Tryb awaryjny Windows i zastosuj narzędzie BitDefender Uninstall Tool (Consumer) (wybierz stosowną edycję, która była w komputerze).

 

3. Przejdź z powrotem w Tryb normalny i zrób nowy log FRST z opcji Scan (bez Addition, ale zaznacz Shortcut, by powstał brakujący log) + zaległy GMER. Dołącz też plik fixlog.txt oraz logi z folderu C:\AdwCleaner (był używany).

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Dziękuję za odpowiedź.

 

Szczegółowy opis problemu:

W przeglądarce (np. Google Chrome, Internet Explorer) pojawiają się reklamy, nawet jeśli ich nie ma na tej stronie np. hxxp://forum.polygamia.pl/po-godzinach/ktos-cos-popsul/

Dodatkowo otwierają się okna z reklamami w miejscach, w których normalnie tak się nie działo (przykładowa reklama to hxxp://w.prize44.com/readys/Browser_survey/iphone6/a/index-pl-PL.html?voluumdata=vid..00000005-8c02-467d-8000-000000000000__vpid..87184800-6dd3-11e4-8afc-7e9336678809__caid..6e977eff-b680-4e83-9abc-d9014dd12783__lid..86248539-ea80-4b3e-87e8-a52781b9ef3f__rt..R__oid1..ef89a3fb-4676-4a2a-8ff7-ce4fd0955216__var1..561741&id=561741&cid=20zbXt2uDxhcCeeN3yVN7b1xQ76p000

 

Dodatkowo przeglądarka Google Chrome działa w sposób inny niż poprzednio (np. historia otwiera się w tej samej karcie – wcześniej otwierała się w nowej karcie).

 

Także program Windows Live Mail działa w sposób inny niż poprzednio.

 

Zamieszczam brakujące logi:

A. "log-gmer" to log, który automatycznie powstaje po uruchomieniu programu, jednak wydaje mi się, że wykrył więcej zagrożeń niż:

B. "log-gmer1" - log dysku C (systemowego)

 

Wszystko zrobiłem zgodnie z instrukcją, jedynie nie udało mi się użyć BitDefender Uninstall Tool (Consumer) ze względu na limity pobierania przez internet (ustawione przez dostawcę), jednak postaram się jak najszybciej to zrobić.

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc

FRST.txt

Shortcut.txt

Fixlog.txt

log-gmer.txt

log-gmer1.txt

AdwCleanerR9.txt

Odnośnik do komentarza

W przeglądarce (np. Google Chrome, Internet Explorer) pojawiają się reklamy, nawet jeśli ich nie ma na tej stronie

Tu jednak jest infekcja na poziomie DNS. Wg Whois poniższe adresy są szwedzkie (a Twoje IP na forum wskazuje na polskiego dostawcę): KLIK.

 

Tcpip\..\Interfaces\{9E346E7E-7711-47CD-BAAD-532E34B4173D}: [NameServer] 195.67.199.18 195.67.199.19

Tcpip\..\Interfaces\{C5235646-2713-4123-AA52-BD97F5F80C81}: [NameServer] 195.67.199.18 195.67.199.19

 

Te adresy DNS figurowały we wcześniejszym raporcie. Jakieś zaćmienie miałam, chyba mi się coś z Notatnika przy obróbce raportu "ucięło", bo w skrypcie zadałam uzupełniającą komendę ipconfig /flushdns (nie zadaję jej bezpodstawnie).

 

 

Dodatkowo przeglądarka Google Chrome działa w sposób inny niż poprzednio (np. historia otwiera się w tej samej karcie – wcześniej otwierała się w nowej karcie).

To nie wydaje się powiązane wcale z infekcją. W jaki sposób otwierasz Historię - z poziomu menu? Poza tym, użyłeś frazę "np." - czyli co jeszcze nie działa jak poprzednio?

 

 

Także program Windows Live Mail działa w sposób inny niż poprzednio.

Na czym polega zmiana?

 

 


Poprzednie zadania w większości wykonane, będą jeszcze dodatkowe poprawki. Nowa porcja zadań:

 

1. Ustaw w Windows pożądane adresy DNS: KLIK.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL =
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL =
FF HKLM\...\Firefox\Extensions: [{C1CA7765-44E4-452e-9D00-A04F3D434281}] -
FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [{C1CA7765-44E4-452e-9D00-A04F3D434281}] -
R0 avc3; C:\Windows\System32\DRIVERS\avc3.sys [1260120 2014-08-14] (BitDefender)
R1 avgtp; C:\Windows\system32\drivers\avgtpx64.sys [50976 2014-08-13] (AVG Technologies)
R1 BDVEDISK; C:\Windows\System32\DRIVERS\bdvedisk.sys [76944 2012-04-17] (BitDefender)
U2 ezGOSvc; No ImagePath
C:\Windows\System32\DRIVERS\avc3.sys
C:\Windows\system32\drivers\avgtpx64.sys
C:\Windows\System32\DRIVERS\bdvedisk.sys
CMD: ipconfig /flushdns
EmptyTemp:

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Nastąpi restart. Powstanie fixlog.txt.

 

3. Zrób nowy log FRST z opcji Scan (bez Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt

Odnośnik do komentarza

Tak, historię otwieram z poziomu menu.

 

Jeśli chodzi o program Windows Live Mail to jak przechodzę do nowej skrzynki (np. z odbiorczej do wysłanych) to wiadomości wpływają od lewej do prawej (tak jak przejście na prezentacjach), a nie jak wcześniej "normalnie" się otwierały bez żadnych przejść.

 

A wszystko rozpoczęło się od momentu, kiedy wszedłem na stronę dziwnego pochodzenia.

 

 

Dodam, że korzystam czasem z komputera ze Szwecji (nie teraz) - nie wiem czy to ma znaczenie.

 

 

W załączeniu dodaje nowe logi i z niecierpliwością czekam na odpowiedź :)

Fixlog.txt

FRST.txt

Odnośnik do komentarza

Owszem, ustawiałeś DNS, ale nie dla wszystkich interfejsów sieciowych. Pojawił się nowy wpis z 8.8.8.8 (tylko Podstawowy ustawiłeś, Zapasowego brak). Nadal stoją dwa te same co poprzednio interfejsy sieciowe ze zdefektowanym DNS:

 

Tcpip\..\Interfaces\{9E346E7E-7711-47CD-BAAD-532E34B4173D}: [NameServer] 195.67.199.18 195.67.199.19

Tcpip\..\Interfaces\{ADBCDD41-9109-4ECC-9302-B03FAB4DEEEE}: [NameServer] 8.8.8.8

Tcpip\..\Interfaces\{C5235646-2713-4123-AA52-BD97F5F80C81}: [NameServer] 195.67.199.18 195.67.199.19

Tcpip\..\Interfaces\{F4597B08-196C-46F5-A9BE-ED51D00C1DE8}: [NameServer] 0.0.0.0

 

W jaki sposób modyfikujesz adresy DNS i dla którego połączenia?

Odnośnik do komentarza

No cóż, nadal jest tu problem, mnożą się interfejsy sieciowe, a te zainfekowane stoją jak przyklejone:

 

Tcpip\..\Interfaces\{942B69E3-5AA8-4CEF-9BA8-7C28D00B06AC}: [NameServer] 8.8.8.8,8.8.4.4

Tcpip\..\Interfaces\{9E346E7E-7711-47CD-BAAD-532E34B4173D}: [NameServer] 195.67.199.18 195.67.199.19

Tcpip\..\Interfaces\{ADBCDD41-9109-4ECC-9302-B03FAB4DEEEE}: [NameServer] 8.8.8.8,8.8.4.4

Tcpip\..\Interfaces\{B293D576-C748-4EF3-AC14-91C53867425B}: [NameServer] 8.8.8.8,8.8.4.4

Tcpip\..\Interfaces\{C5235646-2713-4123-AA52-BD97F5F80C81}: [NameServer] 195.67.199.18 195.67.199.19

Tcpip\..\Interfaces\{C90A61BD-CF8B-461F-93D2-298A2CF26EB5}: [NameServer] 8.8.8.8,8.8.4.4

Tcpip\..\Interfaces\{F4597B08-196C-46F5-A9BE-ED51D00C1DE8}: [NameServer] 8.8.8.8,8.8.4.4

 

Poproszę o zrzut ekranu z Panel sterowania > Sieć i Internet > Centrum sieci i udostępniania > Zmień ustawienia karty sieciowej > widok całego okna + opisanie które pozycje z widocznych w oknie były edytowane.

Odnośnik do komentarza

Na obrazku jest 6 połączeń, w logu obecnie 7 wpisów. W związku z tym zrobię inaczej, usunę te wartości skryptem FRST:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Tcpip\..\Interfaces\{9E346E7E-7711-47CD-BAAD-532E34B4173D}: [NameServer] 195.67.199.18 195.67.199.19
Tcpip\..\Interfaces\{C5235646-2713-4123-AA52-BD97F5F80C81}: [NameServer] 195.67.199.18 195.67.199.19
Reboot:

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Nastąpi restart i powstanie kolejny fixlog.txt.

 

2. Wróć do edycji połączeń i dla każdego odwróć poprzednie edycje, tzn. wymaż adresy Google Podstawowy + Zapasowy i przełącz na "Automatyczne pobieranie". Zresetuj system.

 

3. Zrób nowy log FRST z opcji Scan (bez Addition i Shortcut).

Odnośnik do komentarza

W takim razie wrócę jeszcze do wpisu DNS pobieranego z routera, to adres prywatny, więc nie wygląda per se szkodliwie, ale może problemem jest tu właśnie router:

 

Tcpip\Parameters: [DhcpNameServer] 10.2.255.1

 

Proponuję sprawdzić co się stanie po resecie routera.

 

1. Zaloguj się do routera:

  • Zmień ustawienia DNS na adresy Google: 8.8.8.8 + 8.8.4.4
  • Zabezpiecz router: zmień hasło oraz zamknij dostęp do panelu zarządzania od strony Internetu. Porównaj z tymi artykułami: KLIK, KLIK.
2. Po konfiguracji uruchom ten test mający potwierdzić zabezpieczenie i podaj zwrotny wynik: KLIK.
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...