Skocz do zawartości

Witamy na forum Fixitpc.pl
Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się - w przeciwnym wypadku zarejestruj konto. Rejestracja jest darmowa, prosta i umożliwia pełny dostęp do funkcji forum.
Zdjęcie

Brak możliwości aktualizacji KOD 80072EFD i 80070490


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
12 odpowiedzi w tym temacie

#1
krokodylucha

krokodylucha

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
Witam,
Od kilku miesięcy moja żona ma problem z kompem a w zasadzie z aktualizacjami systemu Windows Vista. Z każdą próbą pobrania aktualizacji wyskakuje błąd KOD 80072EFD i KOD 80070490.
Ja w temacie kompów jestem laikiem i pomóc jej nie mogę, a i sobie też. Oprócz tego od jakiegoś czasu komp spowolnił się i jego działanie z wieloma programami to koszmar (zupełnie jak nasza SKM , wygląd rakiety a prędkość karety) :), więc może coś innego siedzi gdzieś w "bebechach" kompa.
Załączam potrzebne logi i inne skany które być może pomogą rozwiązać te problemy. Proszę o wyrozumiałość i w miarę łopatologiczne wytłumaczenie moich zapytań i ewentualną pomoc w ich rozwiązaniu.
Z góry dziękuję za pomoc lub skierowanie do rozwiązania problemu.

Windows Vista Home Premium
Typ systemu : 32 - bitowy system operacyjny
Fujitsu Siemens Camputers
Procesor : GenuineIntel® CPU T2250@1,73GHz 1,73GHz
Pamięć (RAM) : 1014 RAM
Wydajność 3,1

WESOŁYCH ŚWIĄT :D

Załączone pliki

  • Załączony plik  OTL.Txt   187.01 KB   129 Ilość pobrań
  • Załączony plik  Extras.Txt   77.91 KB   95 Ilość pobrań

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny

#2
Flavius

Flavius

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1067 postów
  • Skąd:Continuum Q
Używasz serwera proxy a to może być problem

IE - HKU\S-1-5-21-1034039110-2923998935-146553954-1000\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,StartPageCache = 1
IE - HKU\S-1-5-21-1034039110-2923998935-146553954-1000\..\URLSearchHook: {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - Reg Error: Key error. File not found
IE - HKU\S-1-5-21-1034039110-2923998935-146553954-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings: "ProxyEnable" = 1
IE - HKU\S-1-5-21-1034039110-2923998935-146553954-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings: "ProxyOverride" = <local>
IE - HKU\S-1-5-21-1034039110-2923998935-146553954-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings: "ProxyServer" = 209.124.50.41:3128


Jeśli tak bardzo lubisz ten serwer proxy to uruchom cmd.exe z podwyższonymi uprawnieniami i wklep

netsh winhttp import proxy source=ie

+restart

Jeśli nie pomoże to usuń całkowicie serwer proxy

netsh winhttp reset proxy

+restart

możesz takze spróbować odinstalować AVG i zobaczyć co to zmieni.

Jeśli nie pomaga to wbij w cmd.exe taką komendę

sfc /scannow

oraz uruchom Readiness Tool http://support.microsoft.com/kb/947821

następnie spakuj i shostuj gdzieś folder C:\Windows\Logs\CBS i dołącz do posta.

#3
krokodylucha

krokodylucha

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
Nawet nie wiedziałem ,że kobitka zmieniała ustawienia proxy :) Niestety wszystkie próby podane przez Ciebie spełzły na niczym. Ponadto chcąc skorzystać z ostatniego rozwiązania w cmd.exe wychodzi taki komunikat :

"Aby móc używać narzędzia sfc,musisz być administratorem z uruchomioną sesją konsoli"

a chcąc wyłączyć proxy poleceniem widnieje coś takiego :

" Błąd podczas zapisywania ustawień serwera proxy.<5>Odmowa dostępu. bieżące ustawienia serwera proxy WinHTTP: Dostęp bezpośredni( bez serwera proxy)"

a program Readiness Tool instaluje się godzinę i końca nie widać. Problem nadal trwa. Nie wiem jakim administratorem trzeba być jak komp jest od nowości w posiadaniu żony, może

coś trzeba zmienić , pojęcia nie mam.

Gdzieś czytałem, że na taką bolączkę tylko oranie pozostaje.Ale jak orać jak płyty z vistą nie dano do komopa :(.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny

#4
Flavius

Flavius

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1067 postów
  • Skąd:Continuum Q

"Aby móc używać narzędzia sfc,musisz być administratorem z uruchomioną sesją konsoli"
" Błąd podczas zapisywania ustawień serwera proxy.<5>Odmowa dostępu. bieżące ustawienia serwera proxy WinHTTP: Dostęp bezpośredni( bez serwera proxy)"


Pisałem że musisz uruchomić cmd.exe z podwyższonymi uprawnieniami - domyślnie konsola jest w trybie limitowanym nawet na koncie administratorskim.Aby dokonać elewacji zrób prawoklik na cmd.exe i wybierz "Uruchom jako administrator" http://www.lytebyte....a-command-line/

a program Readiness Tool instaluje się godzinę i końca nie widać. Problem nadal trwa. Nie wiem jakim administratorem trzeba być jak komp jest od nowości w posiadaniu żony, może


Tu przyczyn może być kilka zarówno jakieś dodatkowe problemy z komputerem jak i błąd narzędzia np. moze kolidować z niektórymi osobliwymi aktualizacjami zobacz czy to pomoże http://www.fixitpc.p...readiness-tool/

#5
krokodylucha

krokodylucha

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa

następnie spakuj i shostuj gdzieś folder C:\Windows\Logs\CBS i dołącz do posta.

Ok udało sięcoś tam zrobić tylko teraz mam kłopot spakować mogę ale co znaczy "shostuj" zielono mi jeśli możesz to wytłumaczyć będę wdzięczny :) i może zobaczymy koniec tego problemu i tematu :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny

#6
Flavius

Flavius

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1067 postów
  • Skąd:Continuum Q

Ok udało sięcoś tam zrobić tylko teraz mam kłopot spakować mogę ale co znaczy "shostuj" zielono mi jeśli możesz to wytłumaczyć będę wdzięczny :) i może zobaczymy koniec tego problemu i tematu :)


Shostować znaczy załadować pliki na jakiś serwer np. http://www.speedyshare.com/ ,czy http://rapidshare.com/ ,jest wiele otwartych serwerów ogólnie dostepnych.Po shostowaniu zostanie wyświetlony adres URL pod którym zostały shostowane pliki -ten adres musisz wkleić tu do posta.

tylko że:

nie napisałeś czy komendy winhttp zadziałały bo jeśli tak i nie narzekasz na inne problemy w systemie to temat jest skończony a błąd Readiness Tool można uznać tylko za błąd wewnętrzny narzędzia i wtedy żadne logi nie są już potrzebne.

#7
krokodylucha

krokodylucha

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
No to sprawa ma się tak:

Dziękuję za wytłumaczenie "shostowania" :rolleyes: .Wszystkie podane komendy "winhttp" nic nie wskórały i problem nadal jest.

Próbowałem "zaszczepić" od nowa plik WU według zaleceń giganta czyli "net stop wuauserv" zmianę pliku SoftwareDistribution na SDold ale i to nic nie zmieniło pogmerało tylko pogmerało, odbudowało plik UW a aktualizacje jak nie idą

tak nie idą, tym razem tylko widnieje kod błędu 80070490. o tak to jest. Już mi ręce opadają a kobitka żyć nie daje. B)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny

#8
Flavius

Flavius

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1067 postów
  • Skąd:Continuum Q

tak nie idą, tym razem tylko widnieje kod błędu 80070490. o tak to jest. Już mi ręce opadają a kobitka żyć nie daje. B)

Jeśli teraz widnieje tylko ten błąd to źle bo to może oznaczać uszkodzenie w folderach Packages i w WinSxS...

Odnajdź w pasku zadań zegar i zweryfikuj online datę i czas. Jaki serwer z listy wybierzesz to nie ma znaczenia ważne żeby ten czas zaktualizował +restart komputera ale jeśli nic nie pomoże to bardzo proszę shostować zawartość folderu C:\Windows\Logs\CBS jak to było wcześniej mówione.

#9
krokodylucha

krokodylucha

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
Uaktualnienie czasu nic nie dało. Wklejam link do zzipowanego C:\Windows\Logs\CBS :

http://www.speedysha...974678/Logs.zip
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny

#10
Flavius

Flavius

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1067 postów
  • Skąd:Continuum Q
Spoiler

Masz uszkodzone wpisy w kluczu HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages

np.

(f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_1_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get CurrentState
(f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_1_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get Visibility


Ozncza że uszkodzony jest klucz HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages\Package_1_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 i poderzewam na podstawie swoich doświadczeń że cały klucz jest usunięty a nie tylko ciągi CurrentState i Visibility

analogiczne błędy dla

(f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_5_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get CurrentState
(f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_5_for_KB979099~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get Visibility


(f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_for_KB979099_client_2~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get CurrentState
(f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_for_KB979099_client_2~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get Visibility


(f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_for_KB979099_client~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get CurrentState
(f) CBS Registry Error 0x80070002 Package_for_KB979099_client~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.1 failed to get Visibility


Te cztery klucze trzeba zrekonstruować

pozostałe błędy narzędzie naprawiło automatycznie:

(f) CSI Manifest Failed Catalog Check 0x00000000 winsxs\Manifests\x86_7fd07e62c90f71bbd669c150503a2eb0_31bf3856ad364e35_6.0.6000.21210_none_e79e74f8c389c14c.manifest x86_7fd07e62c90f71bbd669c150503a2eb0_31bf3856ad364e35_6.0.6000.21210_none_e79e74f8c389c14c
(fix) CSI Manifest Failed Catalog Check CSI File Replaced File: x86_7fd07e62c90f71bbd669c150503a2eb0_31bf3856ad364e35_6.0.6000.21210_none_e79e74f8c389c14c.manifest From: C:\Windows\CheckSur\v1.0\windows6.0-6001-servicing-x86-nov10.cab
(f) CSI Manifest Failed Catalog Check 0x00000000 winsxs\Manifests\x86_5cf14355bcb7f50924b789502bdd4d45_31bf3856ad364e35_6.0.6002.18193_none_6b92e5bf8bc684ef.manifest x86_5cf14355bcb7f50924b789502bdd4d45_31bf3856ad364e35_6.0.6002.18193_none_6b92e5bf8bc684ef
(fix) CSI Manifest Failed Catalog Check CSI File Replaced File: x86_5cf14355bcb7f50924b789502bdd4d45_31bf3856ad364e35_6.0.6002.18193_none_6b92e5bf8bc684ef.manifest From: C:\Windows\CheckSur\v1.0\windows6.0-6001-servicing-x86-nov10.cab
(f) CSI Manifest Failed Catalog Check 0x00000000 winsxs\Manifests\x86_7dea0dd7a31a8edcbb931220ca89eb65_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_c2d9ecbd7ac13fb9.manifest x86_7dea0dd7a31a8edcbb931220ca89eb65_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_c2d9ecbd7ac13fb9
(fix) CSI Manifest Failed Catalog Check CSI File Replaced File: x86_7dea0dd7a31a8edcbb931220ca89eb65_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_c2d9ecbd7ac13fb9.manifest From: C:\Windows\CheckSur\v1.0\windows6.0-6001-servicing-x86-nov10.cab
(f) CSI Manifest Failed Catalog Check 0x00000000 winsxs\Manifests\x86_8e85d9cae87ca5550c9bc5cec377c368_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_8de76053f8a9076f.manifest x86_8e85d9cae87ca5550c9bc5cec377c368_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_8de76053f8a9076f
(fix) CSI Manifest Failed Catalog Check CSI File Replaced File: x86_8e85d9cae87ca5550c9bc5cec377c368_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18411_none_8de76053f8a9076f.manifest From: C:\Windows\CheckSur\v1.0\windows6.0-6001-servicing-x86-nov10.cab


Co do brakujących kluczy to niestety chwilowo nie mam systemu z zainstalowaną łatą Kb979099 także wykołowanie tych wpisów zajmie mi trochę czasu....

#11
krokodylucha

krokodylucha

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
Dziękuję za dotychczasową pomoc i będę cierpliwie czekał na dalsze podpowiedzi z Twojej strony w rozwiązaniu tego problemu.

A tym czasem życzę spokojnego, szczęśliwego, zdrowego dla ciała i ducha nadchodzącego Nowego Roku. :) :D :thumbsup:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny

#12
Flavius

Flavius

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1067 postów
  • Skąd:Continuum Q
Dobra mam ten wpis

Instrukcja:

1/Pobierz narzędzie PsTools http://technet.micro...ernals/bb896649,z paczki wyekstraktuj plik psexec.exe i umieść go w folderze C:\Windows\System32

2.Pobierz fix do rejestru Fix.reg i wypakuj gdziekolwiek np. na pulpicie

3.Uruchom cmd.exe w trybie administratora (prawoklik na cmd.exe i wybierz "uruchom jako administrator ) i wklep komendę

psexec -s -i -d regedit

//powyższa komenda uruchomi edytor rejestru z poziomu konta SYSTEM a nie twoje konta - to trochę ułatwi import rejestru//

4. W rejestrze odnajdź klucz HKEY_LOCALE_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages ,prawoklik na ten klucz,właściwości>>zabezpieczenia i daj kontu SYSTEM pełną kontrolę

(trzeba zaptaszkować opcję pokazaną na rysunku)

hghg.png

5. W edytorze rejestru munu Plik>>Importuj i odszukaj lokalizację gdzie masz przechowany mój plik Fix.reg wybierz ten plik i zatwierdź

Edytor rejestru powiadomi cię przebiegu importu fiksu,jeśli zwróci błąd to daj mi znać, jeśli nie zwróci błędu to zrestartuj komputer i spróbuj jeszcze raz zainstalować problematyczne łaty

PS.Mam nadzieję że jeszcze grubo przed zabawą syslwestrową pozbędziesz się tego problemu.Ja również życzę Szczęśliwego ,Pomyślnego Nowego Roku :)

#13
krokodylucha

krokodylucha

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
I nie myliłeś się Drogi Kolego :)
Już koło 2.00 w nocy lub nad ranem kłopot został pozdrowiony w niebyt :) Dziękuję bardzo serdecznie za tak cierpliwą i fachową pomoc :) jestem wdzięczny i dłużnikiem pozostaję :)
A teraz jeszcze raz życzę wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku :) i oczywiście wspaniałej zabawy sylwestrowej :)

P.S.

Temat chyba można zamknąć :-)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych